Малий бізнес треба захищати, чи контролювати?

Перегляди: 879

Я завжди була за малий бізнес. Адже люди, які ним займаються, з маленького пагона, з невеликих статків вирощують свою справу, а значить, і власну матеріальну самодостатність, і фактично стабільність суспільства.

Але на простому побутовому рівні довелося зустрітися з таким свавіллям, що не знаєш, що й казати. На зупинці «вулиця Полтавська», біля однойменного риночка, притулилися кілька невеличких приватних магазинчиків. Усі вони мають свій, певною мірою ексклюзивний товар, відмінний від супермаркетівського, і, очевидно, своїх покупців. Є тут і невеличкий рибний магазин. Правда, без вивіски, без графіка роботи. Але хто на це зважає, коли тут непоганий асортимент і доступні ціни?

Кілька разів заходила туди – усе нормально, ввічливі доброзичливі продавці. Цього ж разу мені заявили, що карткою покупку я оплатити не зможу – не працює термінал. Це було неприємне повідомлення, бо готівки у мене завжди небагато, та й є ще куди її витрачати. Я поцікавилась:

– А скільки ж це він у вас не працює? Ви вже звертались, аби полагодили? І, може, спробуємо – а раптом вийде?

За кілька днів до того, мені у цьому магазинчику теж сказали, що відсутній зв’язок з банком, але коли я наполягла і продавчиня спробувала провести пластик, усе вийшло швидко й гарно. Подумала, може, й цього разу вийде?

Але не тут то було! Жіночку за прилавком явно нервувала моя наполегливість:

– Я вам сказала – нема связі.

– А куди ви зверталися, щоб полагодить? У банк, чи фірму, яка обслуговує термінали? – все ще намагалась я порозумітися з нею.

– Яке ваше діло?

– А хто власник магазину?

– Я власник.

– Ну, так тим більше, ви повинні відразу звернутися, щоб швидко полагодили. Ви знаєте, що ще кілька років тому Кабмін прийняв постанову, якою заборонив готівковий обіг у магазинах?

– То в супермаркетах, а у малому бізнесі можна.

– Але ж у нас політика у країні на безготівковий обіг.

– О, ви так оце правильно говорите українською мовою, то ви політік. Та я усіх цих політіків не-на-ви-джу!

– Та ніякий я не політік, просто хочу, щоб мене цивілізовано обслуговували.

– Жєнщина, не виносьте мені мозги! Я взагалі не хочу з вами спілкуватись!

І що у такому випадку робити? Наслати на магазинчик перевіряючих? Але ж вони можуть його закрити – їм тільки дай привід. А він справді непоганий і хай би працював. Я майже впевнена, що термінал працює, або його можна швидко полагодити, тільки з якихось своїх міркувань власниця не хоче ним користуватися. Як знайти на неї управу?

Тільки власними нервами й наполегливістю. Подібна ситуація була торік у мене у «Червоному маркеті». Тепер там термінал працює безперебійно.

Світлана Орел

Надрукувати