Це – наше! Чи чиє?

Перегляди: 456

Ми чітко знаємо все про своє майно. Яке воно, де, у якому стані, що слід оновити, а що – на смітник, що чогось варте, а що просто захаращує квартиру чи наше життя. І це звичайна річ, інакше й бути не може. Але чомусь рідко замислюємось, що комунальні підприємства міста – це так само наше майно і ми маємо право знати чого воно варте, з якою метою створювалось і як використовується.

Цим зацікавиласлась громадська організація «Асоціація політичних наук», проаналізувала діяльність комунальних підприємств, використовуючи методологію дослідження прозорості та публічності, і представила громадськості результати.

Пресова служба «АПН» повідомила: «Індикатори, за якими проводилось дослідження, можна поділити на три групи: інформаційні, управлінські та фінансові.

До інформаційних належать наявність на офіційному сайті міськради наступної інформації про КП: контактні дані, перелік послуг та робіт, біографія та річні звіти керівника, форми зворотнього зв’язку, штатний розпис, опис істотних передбачуваних факторів ризику, чинна редакція статуту, а також мета діяльності КП та стан їхнього досягнення.

До управлінських індикаторів належать призначення керівника на конкурсних засадах, створення наглядової ради, оприлюднення структури, принципів формування та розмірів винагороди керівника, визначення ключових показників ефективності, запровадження системи управління ризиками, оприлюднення планів діяльності.

До фінансових зараховуються оприлюднення річних фінансових планів (бюджету), річних фінансових звітів, проведення зовнішнього незалежного аудиту та внутрішнього аудиту міськради, підключення до системи моніторингу закупівель DoZorro, проведення продажів та оренди майна через систему ProZorro. Продажі, створення і використання кабінету користувача на spending.gov.ua, оприлюднення звіту про використання коштів статутного капіталу, оприлюднення інформації про операції та зобов’язання з бюджетом, оприлюднення реєстру боргових зобов’язань.

Найкраще підприємства оприлюднюють річні фінансові звіти (90%) та річні фінансові плани (85%), значно менше підприємств оприлюднило свої статути (42%), штатний розпис (25%) та створило можливості для надсилання скарг або звернень у електронному форматі (33%).

Серед реально діючих КП найнепрозорішим виявилось КП «Правник», яке з усього необхідного масиву даних оприлюднило на сайті лише статут, фінансову звітність та ім’я і телефон керівника. В усьому іншому це підприємство відверто порушує законодавство, не оприлюднюючи про себе інформацію.

Натомість Аварійно-диспетчерська служба виявилась найвідкритішою для громади. Вони мають власний сайт, на якому виклали всю необхідну інформацію, окрім штатного розпису, опису істотних передбачуваних факторів, та тих недоліків, які характерні для всіх кропивницьких комунальних підприємств. За нею – КП «Теплоенергетик», «Електротранс», ЖЕО 3№, «Благоустрій».

Та порівнюючи інші міста – Тернопіль, Рівне, Чернівці, Богуслав, найкраще у сфері прозорості комунальних підприємств працює Кропивницький: середній відсоток прозорості усіх КП міста – 37,66%. Є можливість звернутися до управлінців в електронній формі, переважно опубліковані штатний розпис, статут, фінансові плани та звіти. Рівне та Чернівці майже на одному рівні, адже вони мають середній рівень прозорості 31% і 20,42% відповідно».

За результатами дослідження міській раді Кропивницького та комунальним підприємствам були надані рекомендації. Заступник міського голови Олександр Вергун пообіцяв врахувати їх у роботі комунальних підприємств.

Вл. інф.

Надрукувати