Медицина по-новому. «Навіщо аналізи, вашій тітці 87 років!»

Перегляди: 579

Наша медицина змінюється. Багатьом уже не в новину знаходити у гуглі «Медкарт 24», вводити власні дані: номер телефону і пароль договору з сімейним лікарем, отримувати код входу на власну електронну адресу і замовляти талончик у електронній черзі на прийом до лікаря. Так, наче нічого складного і добре, якщо ці операції вам вдалося пройти з першого разу. Інколи комп’ютер не пропускає ваші дані, розповідає, що дуже простий пароль, який треба дещо ускладнити, чомусь не вантажить графік прийому сімейного лікаря та гальмує інші дії.

Добре, якщо ви молодий і причина звернення до лікаря не суттєва. А якщо температура, ускладнення і взагалі повна апатія до всього… І взагалі не маєте комп’ютера і навичок на ньому працювати? Тоді слід звернутися до реєстратури, де вам допоможуть пройти цей непростий шлях та отримати талончик.

Інше питання. Як за допомогою електронної системи потрапити на прийом до вузькопрофільного спеціаліста?

В управлінні охорони здоров’я міської ради м.Кропивницького пояснюють:

Починаючи з 1 квітня медичні заклади вторинної і третинної ланки (вузькі спеціалісти в амбулаторіях, стаціонарні заклади, спеціалізовані заклади, як то пологовий будинок чи стоматологічна поліклініка) почали працювати у нових умовах. Зміни торкнулись не тільки принципів фінансування медичних закладів, а й того, як тепер пацієнт може отримати допомогу в цих лікарів. 

Порядок дій пацієнта, який планує потрапити на прийом до стоматолога чи гінеколога, лишився незмінним – для цього достатньо звернутися до реєстратури жіночої консультації чи стоматполіклініки і записатися на прийом. За схожим принципом надається невідкладна допомога: хворий або викликає швидку, або самостійно чи з допомогою близьких звертається до міської лікарні швидкої меддопомоги. Однак аби потрапити, наприклад, на огляд окуліста чи невропатолога, тобто до так званих вузьких спеціалістів у поліклініках, людині слід отримати направлення сімейного лікаря. 

"Послуги, що задекларовані в договорах медичних закладів з НСЗУ (гарантовані державою в рамках Пакетів медичних гарантів), пацієнти можуть отримати безкоштовно за умови направлення сімейного лікаря до закладу вторинної ланки. Без направлення ці послуги безкоштовно не надаються, адже НСЗУ рахує випадок тільки тоді, якщо він є в електронній системі. Уся вторинна ланка в нас забезпечена комп’ютерами та електронними системами, де й видається електронне направлення, зберігаються електронний реєстр пацієнтів, електронна медична картка. Якщо хворий сам звертається до спеціаліста чи послуга виходить за межі пакетів, що прописані у договорі закладу, вона оплачується пацієнтом відповідно до тарифів, встановлених цим закладом на платні послуги», – уточнює начальник управління охорони здоров’я міської ради м.Кропивницького Оксана Макарук.

Щоб отримати електронне направлення слід записатися на прийом до сімейного лікаря, з яким підписали декларацію в системі Medcard24. Повідомити сімейному лікарю про симптоми, які вас турбують. Він визначить чи потрібна вам консультація вузького спеціаліста або діагностичні послуги на вторинній ланці. У разі потреби сімейний лікар самостійно сформує електронне направлення в системі, яке буде підставою прийняти вас вузькому спеціалісту. У направленні також буде зазначено день і час прийому фахівця, консультація якого вам необхідна. Якщо у вас немає жодних симптомів хвороб і ви бажаєте пройти профілактичний огляд у вузького спеціаліста, порядок дій лишається таким же.

Нещодавно моя знайома звернулася до одної із поліклінік міста, аби взяти пробірки для аналізів для літньої людини, що перебувала у тяжкому стані. У відповідь від медпрацівників почула здивоване: «Навіщо аналізи, вашій тітці 87 років!»

Сподіваємося, що разом з комп’ютеризацією і реформуванням медичних закладів його працівники не втрачатимуть людяності, доброти, професіоналізму. Адже в протилежному випадку настане повний «game over»!

Таїсія Дробот

Надрукувати