Огімназіємось? Дітям важче, батькам дорожче

Перегляди: 514

Минулого тижня сeсія міськoї paди пepeймeнувaла зaгaльнooсвітню шкoлу І-ІІ ступeнів-ліцeй №19 нa гімнaзію "Еpудит"; нaвчaльнo-вихoвнe oб’єднaння №33 нa Клaсичну гімнaзію; зaгaльнooсвітню шкoлу І-ІІ ступeнів №34-eкoнoмікo-пpaвoвий ліцeй "Сучaсник" нa гімнaзію "Сучaсник"; нaвчaльнo-вихoвнe oб’єднaння №35 нa Іннoвaційну гімнaзію. Для чого?

У звичайній школі програма відповідає державним вимогам, навантаження – нормам, встановленими для певного віку. Вільний і навчальний час розподіляється так, щоб у дитини було його достатня кількість для виконання шкільних занять, так і для секцій/гурткової та позакласної роботи. Гімназія ж вважається елітним навчальним закладом. У середніх або старших класах вводиться так звана передпрофільна підготовка, що, звичайно, займає більше часу. Програма і навантаження є індивідуальними для кожного навчального закладу. 

Також у гімназії часто йде поділ за інтересами дитини. Це дозволяє швидше визначитися з майбутньою професією. Тобто, вчитися тут престижніше, але дітям доводиться важче.

Інша справа – ліцей. Сюди йдуть ті, хто вже обрав професійну дорогу, найчастіше він належить до конкретного внз. Зазвичай готує дитину до вступу саме в цей заклад. До того ж навчання проводять його викладачі. Рівень освіти на порядок вищий. При цьому основний акцент припадає на профільні дисципліни. Іноді цей заклад дає можливість вступити відразу на другий курс. 

У деяких із закладів (у гімназіях точно, в ліцеях – вибірково) після певних класів проводяться іспити. При поганих результатах дитині може загрожувати виключення із навчального закладу. Також вчителі та керівництво намагаються відсіяти учнів, які не справляються з підвищеними навантаженнями. Способи для цього застосовуються різні і іноді негативно позначаються на самооцінці підлітка. Спірним пунктом є матеріальне забезпечення закладу, яке на порядок вище, ніж у звичайній школі. Ці витрати в основному лягають на плечі батьків.

Викладачі гімназій та ліцеїв, як правило, мають вищу категорію. При цьому учительський склад повинен бути укомплектований повністю. На відміну від школи, тут кожен вчитель веде тільки один предмет. Оскільки на різних етапах відсіваються слабші учні – рівень інших досить високий. А це змушує дітей прагнути до більших успіхів. У таких закладах намагаються виключати різні конфліктні ситуації і можливі бійки. Тому за дітьми стежать більше, ніж у школах, а про прогули і погіршення успішності негайно повідомляють батькам. Важливий фактор – різноманітність факультативів. Також учні тут, на відміну від звичайної школи, опановують мінімум двома іноземними мовами, причому в поглибленій формі.

Оскільки освіта в школах є державним чинником і регулюється правилами і законами, прийнятими відповідними інстанціями, її рівень у даних закладах рівноцінний. Підручники і додаткова література однакова для всіх. При цьому є стандартні навантаження (урок 45 хвилин), а також регламент, що визначає кількість годин навантаження для певного віку. Вік прийняття дитини в школу унормовано – сім років. Основним завданням батьків стає зацікавити дитину в навчанні. Адже загальноприйняті стандарти нудні для дітей. Звичайно ж, багато чого залежить від вчителів. Якщо вони здатні зацікавити чим-небудь дитину, то і процес засвоєння матеріалу відбувається набагато простіше. Тут дуже складно не прогадати. 

А ось гімназії та ліцеї підлаштовують навантаження та вид освіти під себе. Педагогічний колектив зацікавлений у хорошій успішності кожної дитини. Тому придумуються, підбираються різні програми і методи. Це допомагає краще засвоювати матеріал. Однак рівень навантаження на порядок вищий шкільної. Це дуже вимотує дітей, особливо учнів молодших класів. Вільного часу менше. Тому якщо у дитини є якісь захоплення, секції, то на них може не вистачати часу, адже ніхто не відміняв ще і домашні завдання.

Що краще? Усі батьки, звичайно, хочуть дати своїй дитині якісну освіту. Однак варто враховувати її можливості, здібності і бажання. Навіть якщо дитина ще маленька, то є можливість визначити, де вона відчуватиме себе комфортніше і впевненіше. Не варто підвищувати свою самооцінку і задовольняти амбіції за допомогою малюка, який може виявитися не готовим до важких навантажень. Тому при виборі навчального закладу слід придивитися: якщо здібності до доброго засвоєння матеріалу та любов до різного виду навчання проявилася у ранньому віці (дитина почав рано читати, рахувати, писати), то найімовірніше, що у звичайній школі, де в першому класі дітки вчать алфавіт і рахунок, такому школяреві буде нудно і він втратить інтерес до навчання. Хоча буває і таке, що до школи дитина особливо не виявляла себе. А ось, вступивши в перший клас, раптом виявилося, що вона дуже захоплюється одним або кількома предметами. Тоді варто спробувати вступити, наприклад, в гімназію після 4-го класу. Іноді доречно вибрати заклад з поглибленим вивченням улюбленого предмета.

Вл. інф.

Надрукувати