McDonald's, що будується, обведе нас навкруг пальця?

Не маю сумніву, що багатьох кропивничан цікавить будівництво ресторану McDonald's, що триває завидними ударними темпами у Центральному сквері. Вони розуміють, що ця надпотужна американська корпорація, залишивши російський ринок, не гає часу для поповнення частки втраченого бізнесу. Втім, також переконаний, що переважна більшість городян не дуже горить бажанням бути завсідниками цього закладу швидкого харчування.

Немало тих, хто замислився – чому виїзд від цього іноземного закладу формують саме на головну вулицю обласного центру, Велику Перспективну? Та ще й через ледь не найжвавішу ділянку тротуару, а не на вул. Преображенську?! Причому, важливо зазначити, що на жодній розтиражированій картинці (її оманливо-заспокійливо називають «лише візуалізація») скверу з «МакДональдсом», не передбачено виїзду на головну вулицю – на кожній, тільки на Преображенську (на фото). До речі, візуалізація не передбачає відхилення зображеня архітектурних об’єктів від проєктних. Але яскраві картинки, представлені нам, це лише спосіб приспати нашу пильність? А де ж ті проєктні?

Відомо, що зараз на В. Перспективній, вздовж згаданого скверу, обладнано зупинку для трьох тролейбусних та автобусного маршруту громадського транспорту, а також для цілої низки маршрутних таксі. Тобто, зупинка «Головпоштамп» повинна приймати всю цю армаду транспортних засобів одразу ж за виїздом легковиків із «МакДональдсу». При тому, що ПДР України забороняє зупинку транспортних засобів ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду. Безперечно, перетин численними автівками снуючого людського потоку, вже сам по собі серйозна небезпека для пішоходів, а особливо для дітей.

Адже, навіть з урахуванням продовження зупинки до вул. Гоголя, її загальна протяжність схоже, дещо скоротилась за рахунок облаштування виїзду. До речі, довгу лаву на цій зупинці, встановлювали мабуть якісь Гулівери. Один її край знаходиться на 55 см від землі, а інший на… 65(!) см, хоча оптимальною вважається 40-45 см. До того ж, аналогічна ситуація і на зупинці «Центр надання адміністративних послуг».

Слід зазначити, що скорочення протяжності саме робочої частини транспортної зупинки зазвичай відбувається і з об’єктивних причин. Приміром, вже друга автівка, яка зупинилась перед світлофором на вул. Гоголя, може займати простір оновленої зупинки «Головпоштамп». Тим більше, третя-п'ята, які значно мінусують її робочу протяжність. А тепер уявімо, що за п'ятою зупиняється 12-метровий тролейбус на відстані «як заманеться». Бо ж зазвичай водії не проїздять до самого кінця зупинки, їм байдуже, що там буде позаду, зупиняються, як правило, де вважають за потрібне. За ним, тут же, під’їзджає таких же габаритів автобус громадського транспорту, потім тролейбус іншого маршруту, а за чи між мими ще кілька вертких маршруток. У підсумку, хвіст цієї транспортної кавалькади може опинитися… на цьому самому проблемному виїзді з «МакДональдсу». Тобто, окрім штучного, усвідомленного створення небезпеки руху пішоходів переповненим тротуаром, хтось заздалегідь заплановав ще й можливий транспортний затор з імовірними негативними наслідками або, як мінімум, порушення ПДР.

Отож, хто дасть гарантію відсутності у майбутньому тут небажаного аварійного зіткнення автомобіль-пішохід з відповідними наслідками?! Вважаю, що ще не пізно спрямувати виїзд автотранпорту зі скверу на вул. Преображенську, тим більш, що усі красиві картинки не один рік переконують нас, мешканців і гостей міста, що так і буде.

У зв’язку з цим, природно виникають і інші запитання: хто затверджував проєкт з виїздом транспорту на Велику Перспективну? Хто буде нести відповідальність за ймовірну аварію? Чому досі мовчать про цю проблему ДАІ та громадські активісти?

Леонід Бобров


Надрукувати   E-mail