Болгари хочуть автомотрису. Хто дасть гроші?

На засіданні постійної комісії обласної ради з питань економічного розвитку та інфраструктури депутати розглянули звернення Кіровоградської обласної громадської організації “Об’єднання болгар “Нашите хора” стосовно організації руху рейкового автобуса сполученням Голованівськ – Залізничне – Помічна – Кропивницький. Вирішили звернутися з даного питання до Верховної Ради України. Також постійна комісія рекомендувала обласній державній адміністрації взяти участь у проєктах чи грантах з метою впровадження руху рейкового автобусу на Кіровоградщині із залученням державно-приватного партнерства і місцевих рад.

Що воно таке – рейковий автобус, або автомотриса, як рекомендують називати цей транспорт спеціалісти. Вона належать до дизельного моторвагонного рухомого складу і призначена для забезпечення приміських пасажирських перевезень, зазвичай, на неелектрифікованих ділянках залізниць у вигляді автономного поодиноко пасажирського транспортного засобу з двома кабінами.

В Україні, станом на листопад 2017 року, парк рейкобусів «Укрзалізниці» складав 14 одиниць. У листопаді 2018 р. «Укрзалізниця» випробувала новітній рейкобус, який за 27 хвилин довозить пасажирів з Києва до Борисполя.

У грудні 2009 року Львівська залізниця запустила міський рейковий автобус, який сполучав Сихів та Підзамче. Ця автомотриса складалася з моторного вагону, який обладнаний двома кабінами машиніста. Вагон має двоє дверей із висувними східцями для посадки із низьких платформ. На маршруті Сихів – Львів – Підзамче курсував рейковий автобус 620M, який до Львова привезли з Польщі для малодіяльних маршрутів.

Львівський рейковий автобус мав дев’ять зупинок: Сихів — Зубрівська — Персенківка — Княгині Ольги — Коновальця — Городоцька — Львів-Головний (залізничний вокзал) — палац Гната Хоткевича — Підзамче. В майбутньому планувалось створення другої черги рейкового автобуса, яка мала з’єднати головний вокзал та Рясне. Рейковий автобус був розрахований на 90 пасажирів, фіксований проїзд становив –1,50 гривень. Через нижчу ціну, в порівнянні з іншим громадським транспортом Львова, рейковий автобус позиціонувався, як соціальний та більш доступний вид транспорту.

Квитки для проїзду пасажири могли придбати в провідників під час проїзду. А в касі для проїзду рейковим автобусом можна було придбати абонемент без зазначення прізвища, вартість якого була 60 грн на місяць. Тоді як іменний абонемент вартував лише 39 грн на місяць. 9 станцій автобус долав щодня за 45-48 хвилин, транспорт здійснював по 7 рейсів в двох напрямках. Перший маршрут стартував о 05:50, обідня перерва тривала з14:27 до 16:37, останній рейс завершувався о 22:21.

Проєкт був чимось новим для Львова, проте не мав попиту, через що Львівська залізниця прийняла рішення скасувати рейковий автобус Сихів-Підзамче. Маршрут курсував пів року — з 1 грудня 2009 року по 15 червня 2010-го. За час курсування автобусу ним скористались 67 903 пасажири, залізниця за пів року отримала лише 84 879 гривень виручки. Тоді як витрати на експлуатацію склали близько 1 256 000 гривень. Ще однією з причин скасування маршруту стала сильна завантаженість колій пасажирськими й вантажними поїздами.

Отож, як бачимо, автомотриса – задоволення недешеве. Чи захоче «Укрзалізниця» витрачати на неї кошти? Принаймні, депутати обласної ради навряд чи зможуть вплинути на монополіста.

Вл. інф.


Надрукувати   E-mail