Чорноіваненко виступає проти європейських стандартів?

Остання, тридцять третя сесія обласної ради уже минулого скликання ухвалила звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів, Державної регуляторної служби, Міністерства інфраструктури України про недопущення погодження та прийняття проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та міським електричним транспортом». Це звернення на сайті облради подане як депутатський запит її нинішнього голови Олександра Чоноіваненка.

Йдеться про проєкт, який ініціює міністерство інфраструктури і зокрема його очільник Владислав Криклій. Ось як він це коментує:

– Від самого початку, як тільки я прийшов працювати у Міністерство інфраструктури, ми поставили собі за мету значно покращити показники відомства саме за євроінтеграційним напрямом. Бо очевидно, що в галузі інфраструктури він має бути одним з найголовніших. У підсумку вийшов чималий список завдань. Це імплементація 44 директив та 13 регламентів ЄС у сфері транспорту та надання послуг поштового зв’язку. Плюс ще 13 директив і три регламенти у сфері морського та внутрішнього водного транспорту. Адже європейські закони постійно оновлюються і вдосконалюються.

За поточним прогресом виконання всіх завдань у межах кожного року та загальною картиною імплементації європейського законодавства в цілому з листопада минулого року слідкує запроваджена урядом онлайн-система "Пульс Угоди". Для відмітки у "100% виконано" протягом 2018-2024 роках нам слід реалізувати 107 завдань (445 заходів). У 2017-2019 роках міністерство виконало в середньому 14% від запланованого на рік. За три місяці 2020-го ми вже вийшли на результат 25%.

Законопроєкт про суспільно важливі послуги з перевезення пасажирів підвищить їхню якість та комфортабельність. Наша ключова мета – організувати ці послуги на європейському рівні. Перевезення, які будуть визнані суспільно важливими, переводитимуться на договірну основу із забезпеченням відповідної оплати за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Буде впроваджена система отримання обов’язкового фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам таких послуг. Ці послуги будуть недискримінаційними, прозорими, дотримуючись законодавства щодо публічних закупівель. А місцева влада самостійно визначатиме базовий тариф на такі послуги громадянам.

Українцям потрібен якісний безпечний та екологічний міський транспорт, який був би зручний для кожного, у тому числі, маломобільних груп населення. Зокрема, законопроєкт покликаний вирішити проблеми з недостатньою кількістю сучасних автобусів середньої та великої пасажиромісткості, недотриманням графіку руху громадського транспорту та низку інших питань. Ним також пропонується: визначити відповідальними за організацію пасажирських перевезень у межах району обласну держадміністрацію або ОТГ; перевозити пасажирів автомобільними маршрутами, лініями, маршрутами міського електричного транспорту; впровадити систему отримання оплати за такі послуги та фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам; забезпечити підтримку екологічного транспорту.

Що тут не так? У Кропивницькому це, по суті уже робиться. Міська влада потурбувалася про придбання такого транспорту, налагодження його безперебійного і зручного руху. Хіба не слід це зробити і по всій області, у кожному районі? У зверненні обласної ради ж стверджується: «Зважаючи, що коштів місцевих бюджетів недостатньо навіть на відшкодування пільгових перевезень, покладення зобов'язань на органи місцевого самоврядування ще й здійснення оплати за надані суспільно важливі послуги стане для них непосильним. Прийняття звернення сприятиме захисту економічних та соціальних потреб споживачів послуг автомобільного транспорту, представників бізнесу, органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади».

Ось так. Ми бідні і нам комфорт не треба.

Світлана Орел


Надрукувати   E-mail