Днями Кропивницький потрясла новина про крадіжку бетонних плит із недобудованої злітно-посадкової смуги нашого аеродрому. І не скільки про саму крадіжку – таке траплялося й раніше, стільки про нахабство викрадачів, з якими поліція не змогла нічого зробити. Вони ж бо мали документи, ніби купили ті плити у якоїсь приватної (?!) фірми. З’явились повідомлення, що фірма та має до всього ще й якісь російські корені. Що ж відбувається?
– У місті активно обговорюється тема крадіжки невідомими плит злітної смуги місцевого аеродрому. НЕВІДОМІ? Хтось вірить у цю маячню? Це що, гаманець з кишені вкрали? Це багатотонні плити, які без спеціальної техніки вивезти неможливо! І часу на демонтаж треба немало! Особисто я бачу тут злочинний зговір посадових осіб балансоутримувача (обласна державна адміністрація) з ділками, які і виконували демонтаж та вивезення елементів злітної смуги. Усе було розраховано на "авось пройдьот", але на заваді стали небайдужі громадяни міста та ЗМІ, – так оцінив подію депутат міської ради Сергій Капітонов.
Колишня заступниця директора авіакомпанії «Урга» Галина Кузьменко так відгукнулась на подію: «Ми мріяли, щоб у Кропивницькому діяв міжнародний аеропорт. Повітряне сполучення – зручно, комфортно і безпечно. Міжнародний термінал побудували, відповідні сертифікати отримали, служби пройшли навчання, перший міжнародний рейс Бєлград – Кропивницький відбувся відповідно до норм та правил з оцінкою прикордонних служб Дніпропетровська та митниці Кіровограда на відмінно.
І тут таке повідомлення... Ламати не будувати... А що далі?»
Коментар начальника льотної академії НАУ Сергія Неділька оприлюднило агентство CBN:
«Ще у 80-х роках було прийнято рішення про подовження однієї зі злітно-посадкових смуг аеродрому «Кіровоград» до 2100 м. Була складена проєктно-кошторисна документація та розпочаті роботи з реконструкції, зокрема завезені та укладені спеціальні аеродромні бетонні плити.
Проте до початку економічної кризи, що склалася в країні у 90-ті роки, роботи з реконструкції завершити не встигли, будівництво зупинилося на понад 30 років. Цей об’єкт незавершеного будівництва, знаходиться на балансі управління капітального будівництва ОДА.
Неодноразово протягом останніх трьох років невідомі, які представлялися представниками певних іногородніх компаній робили спроби вивезти плити. І хоча плити не є власністю академії, служба авіаційної безпеки ЛА НАУ вчасно реагувала на ситуацію, викликаючи правоохоронні органи і майно вдавалося врятувати. І цього разу охоронці аеродрому, помітивши наміри вивезти плити, одразу ж викликали поліцію, повідомили представників власників майна та СБУ.
Правоохоронці, які прибули на виклик, після спілкування з невідомими, повідомили, що останні мають відповідні документи, тож законних підстав зупинити їх немає.
Розуміючи, що об’єкт має принципове значення для розбудови авіаційної інфраструктури області, ми звернулися до поліції, СБУ та голови Кіровоградської ОДА. Сподіваюся, що найближчим часом правоохоронці дадуть оцінку ситуації».
Не зрозумілою залишається й доля авіакомпанії «Урга», яка свого часу прославилась успішною діяльтністю, міжнародними польотами та завоювала неабиякий авторитет. Її прибрав до рук один із олігархів, наближених до Віктора Януковича. Колишнє керівництво компанії коментувати ситуацію відмовляється, побоюючись помсти рейдерів. Голова облдержадміністрації Андрій Балонь відкрив свій публічний звіт словами: «Розпочата боротьба із тіньовою економікою». Тільки ж далі він говорить про вилучений підпільний алкоголь. А варто було б розпочату цю боротьбу із розплутування вузла навколо аеродрому, вкрадених плит, вбитої колись успішної фірми. Адже наше місто мало усі можливості відновити авіасполучення. Тепер уже нам – не злетіти?!
Світлана Орел