ПриватБанк – для людей, чи для олігархів?

Що таке банк? Це фінансова установа, яка здійснює фінансові операції, кредитує населення та приймає від нього депозити. А що робити банку, якщо по виданих кредитах немає виплат від деяких боржників? Правильно – звертатись до суду та вимагати повернути і взяту суму, і відсотки за користування, і штрафи. Але ж, скажете Ви, у цій сфері можливі і зловживання? Адже, притиснувши боржника, можна вимагати від нього значно більшу суму, ніж ту, яку він заборгував, навіть разом з відсотками та штрафами – бо людина знає, що не робила погашень по кредиту, відчуває себе ніби порушником, і готова платити скільки скажуть!

Узаконений рекет? Повернення 90-х? Таке неможливо у 2020 році? Виявляється, можливо, якщо ви маєте справу з Приватбанком!

Виявляється, останні 15 років, якщо не всі 20, Приватбанк, видаючи кредити, і надаючи клієнту так звану анкету-заяву, прописав у ній …ні, не фантастичні відсотки маленькими буквами! Юристи пана Коломойського пішли далі, і прописали в анкеті-заяві таку фразу: «….клієнт згоден з тим, що анкета-заява разом з пам’яткою клієнта та умовами та правилами надання банківських послуг становить між ним та банком договір». Але ж оці самі «умови та правила» – записані не в анкеті, а на сайті Приватбанку! Отже, він може вносити (і дійсно вносить) туди зміни, збільшує штрафи та відсотки скільки заманеться, та навіть списує заробітну плату тих нещасливців, які мали горе отримати зарплатну чи пенсійну картку саме у Приватбанку. Мало того, після втечі з України колишнього очільника банку пана Коломойського та переходу банку у інші руки – вимоги банку до клієнтів дуже посилились!

Кажучи простіше, з початком 2017 року банк почав вносити на свій сайт цинічно-фантастичні суми штрафів, відсотків та пені по заборгованості клієнтів, і на цій основі вимагати з них «погашення боргу» на суми, які у десятки разів перевищували взяту нещасливцями суму грошових коштів! Клієнти не мали змоги оскаржити це збільшення, саме через фразу в анкетах, де сказано, що сайт банку є частиною договору.

Рішенням Великої палати Верховного суду України від 3 липня 2019 року визнано неправомірним нарахування Приватбанком штрафів та інших нарахувань за нібито порушення умов договору, яке здійснюється на сайті банку без відома клієнтів. Від цієї дати – борг людини, яка з усієї сили намагалася сплачувати величезні відсотки і штрафи, становить лише тіло кредиту, тобто або фактично взяту колись суму, або ще меншу суму, ніж взята. Та чи зупинило це рішення спритних ділків Приватбанку? Виявляється, юристи Приватбанку засипають суди позовами проти клієнтів, програють ці позови майже у 100% випадків, але продовжують позиватись, вимагаючи фантастичних виплат від «боржників», і при можливості привласнюючи їхню зарплату.

А вже за допомогою телефону, відчуваючи безкарність, вимагають від клієнтів «негайного погашення», не гребуючи навіть погрозами конфіскації майна! Звісна річ, ніяких документальних підтверджень такі дзвінки не мають, але деякі люди таки лякаються, і сплачують, сплачують, та сплачують, не вибираючись з боргової ями, адже на сайті банку відсотки та штрафи переписуються у бік, звичайно ж, не зменшення, а збільшення!

Наразі суди нарешті стали на бік скривджених клієнтів. Але ніякий суд не може поки що зупинити телефонний терор приватбанківських колекторів. Та й не кожен клієнт подасть проти Приватбанку позов, хіба візьметься себе захищати, якщо допечуть, що сам отримає позов про нібито величезний борг. Чи ж дочекаємось припинення цього свавілля?

Сергій Гейко


Надрукувати   E-mail