Божевілля. Все-таки на одного

Фільм Тодда Філліпса "Джокер: Божевілля на двох", що є продовженням стрічки 2019 року, за результамами першого вікенду прокату очолив список найкасовіших стрічок. Такого результату стрічці вдалося добитися попри негативні відгуки глядачів та критичні рецензії кінооглядачів.

У міжнародному прокаті другому "Джокеру", що вийшов у прокат наприкінці минулого тижня, вдалося зібрати 81,1 млн доларів. Американські кінотеатри принесли стрічці лише 40 мільйонів доларів – це менше половини від суми бокс-офісу, яку заробив перший "Джокер" Філліпса. Втім, навіть такі збори не завадили його лідерству в прокаті, пише Variety.

На виробництво продовження стрічки 2019 року, яка принесла 11 номінацій на "Оскар" та перемогу у двох із них, кіностудія Warner Bros. витратила величезну суму – 200 мільйонів доларів. Для порівняння, перший "Джокер" мав бюджет у 65 мільйонів доларів. Значно збільшили бюджет другої частини гонорари режисеру, а також виконавцям ролей Джокера Хоакіну Феніксу та Гарлі Квінн – співачці Леді Ґаґа.

Наразі фільм вийшов у прокат у 76 країнах, крім США. Найкращі результати "Джокер: Божевілля на двох" мав у Великій Британії (8 млн доларів), Німеччині (6,9 млн доларів), Італії (5,6 млн доларів). Цього тижня фільм вийде на екрани Японії, а 16 жовтня дебютує в Китаї. Показ його триває і у Кропивницькому.

Прем'єра фільму "Джокер: Божевілля на двох", що розповідає про перебування Артура Флека (він же Джокер) у лікарні Аркхем, відбулася на Венеційському кінофестивалі. Після неї оцінка стрічки на сайті-агрегаторі рецензій Rotten Tomatoes була 63%. Коли фільм вийшов у широкий прокат, оцінка обвалилася до 33%. Перший "Джокер" став надзвичайно прибутковим блокбастером: він заробив 335 мільйонів доларів у США та 743 мільйони доларів в міжнародному прокату. Таке пишуть про цей фільм ЗМІ.

"Джокер: Божевілля на двох", але одразу спойлер – все-таки на одного. Якщо ви хочете швидко зрозуміти з мого допису, йти на фільм чи не йти, сподобався чи не сподобався, то зразу кажу: не читайте чужі думки, поки ви самі не подивилися фільм і не склали свою власну думку.

Вам сподобається, якщо ви знаєте толк у психічних порушеннях і у вас теж вони є. Вам не сподобається, якщо ви та малишня, яка прийшла з попкорном, натхненна вайбом першого фільму, і в результаті ледве змогла досидіти до половини.

Фільм став повною протилежністю першої частини. Той тригернув буквально кожного, бо там ми побачили, як забита, замучена, принижена людина зі своєї накопиченої злості формує фактично іншу особистість, яка змогла повстати проти тих, хто її мучить і принижує.

Це тягнуло в кінотеатри сотні тисяч людей. У другій частині відбувається зворотний процес. Що б ти там собі не намріяв, як би ти не хотів бути кимось іншим, прийде реальність і втопче тебе мордою в болото.

Фільм далеко за межами категорій "подобається чи не подобається". Режисер і всі причетні до створення картини – вони всі, мені здається, прекрасно знали при створенні кожного епізоду, що фільм буде провальним.

І я дуже рада, що вони не зробили нічого – буквально нічого – для того, щоб дати публіці якусь поблажку, якусь цукерочку, аби сподобатися. Вони не хотіли нікому сподобатися.

Мета, яку вони поставили перед собою, була значно вищою – розказати, який вигляд божевілля має насправді. Воно бридке, самотнє, і в ньому немає нічого героїчного.

І я дуже рада, що так все вийшло. Це дає мені надію на майбутнє кінематографу.

Надія Паливода


Надрукувати   E-mail