Талановитий флейтист проклав шлях від Баха до П’яцолли

2 лютого на сцені Кропивницького музичного коледжу виступив флейтист Роман Ієвський – лауреат міжнародних конкурсів, випускник коледжу та Львівської національної музичної академії імені М. Лисенка, артист симфонічного оркестру "INSO-Львів" Львівської національної філармонії. Концерт "Від Баха до П'яцолли" організований Кропивницьким музеєм музичної культури ім. Кароля Шимановського й Кропивницьким музичним коледжем. Модератор концерту – Олександр Полячок.

Цей концерт – не перший виступ Романа перед публікою Кропивницького. Як соліст він грав із камерним оркестром "Концертіно", студентським камерним оркестром та в складі ансамблю з відомим композитором Олександром Щетинським. Проте раніше флейтист поставав у статусі студента, цього ж разу – як дипломований артист. Символічно, що цей дебют Романа Ієвського в альма-матер відбувся в дуеті з лауреатом всеукраїнського конкурсу Світланою Концедаловою – його концертмейстером у період навчання в коледжі.

–-

Найвлучніша метафора до концертної програми "Від Баха до П'яццолли" – музична розповідь. Цю розповідь органічно доповнив Олександр Поляок який нагадав факти, пов'язані з музичними творами та музикантами.

Концерт розпочався сі-мінорною флейтовою сонатою Баха, яка вимагає від виконавців майстерної ансамблевої гри. Дует Ієвський-Концедалова продемонстрував чудову взаємодію. У першій частині сонати швидкі пасажі флейти органічно продовжувалися фортепіано: це звучало легко, невимушено та технічно бездоганно. У другій частині твору Роман Ієвський натхненно передав красу флейтової мелодії. Токатний фінал-фуга вчергове засвідчив бездоганність техніки флейтиста та високий рівень ансамблевої гри музикантів. Примітно, що сі-мінорна соната Баха входила до репертуару наставника Романа у роки навчання в коледжі Володимира Залевського, і саме Світлана Концедалова була його партнеркою по виконанню.

У продовженні програми дует виконав твори корифеїв французької флейтової школи. Романтична Сициліана-етюд Поля Таффанеля привернула увагу слухачів карколомними пасажами соліста, які вимагають якісного виконавського дихання та володіння штрихом легато. Ноктюрн та Аллегро скерцандо Філіпа Гобера дозволили насолодитися легкою імпресіоністичною кантиленою флейти та філігранними стакато мілких мелодичних структур у швидкому темпі.

Трагічно-романтичну Чакону Віталі-Давіда соліст присвятив пам’яті свого друга, флейтиста, також випускника нашого коледжу Вячеслава Родіонова, який загинув у 2023 році, захищаючи Україну. Твір у виконанні Романа Ієвського звучав натхненно та емоційно розкуто.

На завершення програми музиканти виконали "Кафе 1930" Астора П’яццолли. Стриманий супровід крайніх розділів повільного танго став підґрунтям для вибагливої мелодії флейти, граючи яку соліст майстерно філірував звуки високої теситури у тихій динаміці. Запам’яталися також грайливі та витончені, сповнені світла та пристрасті мелодичні візерунки середнього розділу п’єси.

–-

Виступ Романа Ієвського та Світлани Концедалової в Кропивницькому пройшов з великим успіхом. Флейтист вразив публіку виконавською майстерністю й високим рівнем інтерпретації опусів різних стилів та епох. Показник тріумфу артистів можна обирати на свій смак: вщент заповнена зала з поціновувачами їх творчості, шалені оплески та вигуки "Браво!" після кожного твору, здивовані та екзальтовані очі юних та молодих музикантів – слухачів.

Ярослав Долгих

Фото: Наталія Корнілова


Надрукувати   E-mail