Від Лариси Костенко вимагають повернути в бюджет більше шести мільйонів

«З тих пір, як побачили, що петицію про подяку Костенко підтримала керівник КРУ (зараз держаудитслужба), дуже кортіло дізнатися результат не такої вже й давньої перевірки згаданим органом управління освіти нашого міста. Зробили запит від ГО "Наша рада" та ГО "Життя без обмежень" і були просто шоковані результатом. Отак можна використати не туди, куди слід 9 млн грн і заплатити 255 грн штрафу, навіть без догани... То кого там ще дивує, що депутати міської ради відмовилися виносити на сесію нашу петицію про звільнення Костенко?!... Як там нам на комісії казали депутати: "Ви пропонуєте звільнити людину безпідставно?"... Безпідставно значить, ну-ну...»

Так написала на тематичній сторінці у ФБ Любов Скрипниченко. Детальніше проаналізувала результати перевірки юристка Євгенія Захарченко:

«Перевірка Держаудитслужби встановила порушень у діяльності міського управління освіти на майже 9 мільйонів гривень. Звучить це так: «Внаслідок недотримання управлінням освіти вимог законодавства щодо використання державних фінансових ресурсів, ведення бухгалтерського обліку та складання звітності допущено порушень на загальну суму 8 775 640 грн, у т.ч. втрати фінансових ресурсів на 764 550 грн, нецільове використання на 1 472 040 грн, зайве виділення бюджетних коштів на 5 796 030 грн, інші порушення – 743 000 грн. Також, управлінням освіти допущено неефективне використання бюджетних коштів 525 300 грн».

Як тут не згадати слова Колодяжного, який розповідав, що школам не треба давати право розпоряджатись грошима, бо директори не навчені цього робити. Зате управління, яке навчене, допустило стільки порушень! Які саме:

  • Управління освіти за кошти субвенції з державного бюджету придбало для дітей з ООП спецзасоби корекції психофізичного розвитку, які не відповідають технічним вимогам. Сума нецільового використання складає 1 472 040 гривень.
  • Управління неправильно нараховувало зарплати, надбавки, відпускні працівникам інклюзивно-ресурсного центру на підставі атестацій, які втратили чинність ще в 2014 році. Як результат, управлінням завдано збитків державному бюджету (оскільки це були кошти освітньої субвенції) на 179 510 гривень.
  • При перевірці підрядних робіт виявили, що підрядники включали роботи, яких не було в кошторисі, або щось не зробили з того, що мали. Сума порушень – 574 862 грн.
  • Несвоєчасна оплата управлінням освіти за газ призвела до додаткових витрат бюджетних коштів (пені, інфляційних витрат, судового збору, 3% річних від суми заборгованості) на загальну суму 484 450 грн.
  • Управлінням освіти прийнято рішення про включення до мережі розпорядників коштів нижчого рівня «Кропивницький професійний ліцей Кіровоградської обласної ради», власником та засновником якого є Кіровоградська обласна рада, що призвело до зайвого виділення бюджетних коштів в сумі 5 619 620 грн (в тому числі кошти освітньої субвенції на суму 316,03 тис. грн).
  • Управлінням освіти не здійснено належного контролю за достовірністю розрахунків, поданих професійними (професійно-технічними) навчальними закладами, внаслідок чого кошти освітньої субвенції спрямовано на оплату годин педагогічного навантаження в обсягах, що перевищили нормативи, що призвело до зайвого виділення коштів на суму 176 410 грн».
Відповідальність

«Осіб, винних у допущених порушеннях, притягнуто до адміністративної відповідальності: згідно ст.164-2 КУпАП: начальника управління освіти Костенко Л.Д. та головного бухгалтера ЦБ Шевякову О.Л.»

Розмір штрафу, встановлений цією статтею, складає 136 – 255 гривень.

Матеріали peвiзiї направлено на адресу Головного управління Національної поліції в Кіровоградський області.

В акті лише щодо деяких фактів зазначено, що «порушення усунуто на певну суму», а доля більшості надміру чи безпідставно сплачених сум невідома. Неясно, ким та як було компенсовано «зайво виділені бюджетні кошти в сумі 5 619 620,00 грн. «Кропивницькому професійному ліцею».

Незрозуміло, ким відшкодовано збитки, завдані міському бюджету через сплату штрафних санкцій за несвоєчасну сплату за газ, які в акті названі «додаткові витрати бюджетних коштів (пені, інфляційних витрат, судового збору, 3% річних від суми заборгованості) на загальну суму 484 450 грн».

Чи повернуто зайве виділені коштів на суму 176 410 грн? Чому нічого не сказано про 107 904 гривень, які не відшкодовано за роботи, яких не було в кошторисі і за які сплатило управління?

Як спеціалізована школа №1 змогла вижити без 1 472 040 гривень, на які управління придбало спецзасоби, що не відповідають вимогам, бо на цю суму управління зменшило школі фінансування? Тобто, шкоду завдало управління, а постраждали викладачі та діти з особливими потребами. Хто за це відповів?

Отож, міська рада зобов’язана подати позов до суду і стягнути з винних посадових осіб управління освіти 6 388 384 гривень. Шість мільйонів наших з вами податків. Сьогодні якраз направляємо заяву на в.о. Кропивницького голови про підготовку міською радою позову до суду.

Кропивницька міська рада є юридичною особою та органом місцевого самоврядування, що представляє Кропивницьку об’єднану міську територіальну громаду та здійснює від імені громади та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та законами (ст. 10 З.У. «Про місцеве самоврядування»).

Територіальна громада, інтереси якої представляє Кропивницька міська рада, втратила 6 388 384,00 грн. з міського бюджету через допущені посадовими особами управління освіти КМР порушення, тому має право зворотної вимоги до винної посадової особи (ч. 4 ст. 191 ЦКУ).

Таким чином, шкода, спричинена винними діями/бездіяльністю начальника управління освіти міському бюджету Кропивницького, складає 6 388 384,00 (шість мільйонів триста вісімдесят вісім тисяч триста вісімдесят чотири) грн. (5619620+484450+176410+107904), і має бути відшкодована».


Надрукувати   E-mail