ГО «Інтерньюз-Україна» та Академія української преси випустили посібник для вчителів «Освітні практики із запобігання інфодемії, або Як не ізолюватися від правди». Розроблений у партнерстві з Міністерством освіти та науки України, посібник має на меті розвиток критичного мислення та навичок медіагігієни у школярів.
На початку 2020 року Всесвітня організація охорони здоров’я почала говорити про «інфодемію» – навалу фальшивих та панічних повідомлень про пандемію COVID-19. «Фейкові новини поширюються швидше і простіше, ніж вірус, і тому є такими ж небезпечними», – заявив на Мюнхенській безпековій конференції генеральний директор ВООЗ Тедрос Адханом Гебреєсус.
Протиотрутою від дезінформації та пропаганди стає здатність користуватися власним розумом, критичне мислення та дотримання елементарних правил медійної гігієни. Автори посібника переконані, що опановувати ці навички на практиці важливо ще під час навчання у школі.
Цей проєкт об'єднав провідних медіаекспертів та медіаосвітян України: у посібнику вони пропонують моделі занять із біології, громадянської освіти та історії, української мови і сценарій для позакласної роботи, в які інтегрована медіаграмотність. Розроблені методичні матеріали допоможуть вчителям сформувати в учнів відповідальне ставлення до споживання та поширення «вірусної» інформації.
Посібник може бути використаний під час навчального процесу в закладах загальної середньої освіти, післядипломної педагогічної освіти та педагогічних вишах.
Виготовлення цього посібника стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю авторської групи та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.