Опера Мейтуса «Украдене щастя» може стати популярною у світі

Певний час вважалося, що творчість митців, які жили і творили в радянський час, втратила і актуальність, і привабливість. Подібне враження складалось і про спадок нашого земляка композитора Юлія Мейтуса (у будинку його родини нині розмішується дитяча музична школа №1).

Звісно, на місцевому рівні пам’ять про нього і інтерес до творчості активно підтримували ексдиректорка другої музичної школи Валентина Ревенко, колишня викладачка цієї школи Наталя Бондаренко, композиторка Марина Долгих. Але на всеукраїнському рівні творчість цього композитора залишалася дещо призабутою.

І ось виявилось, що канадсько-американська диригентка Кері-Лінн Вілсон, яка нещодавно виступила у Національній філармонії України з оркестром «Київська камерата», перед цим у Львіській опері диригувала оперою Юлія Мейтуса «Украдене щастя». На запитання оглядачки УП Наталки Писанки про її улюблену музику диригентка відповіла так:

– Ця музика нагадує мені про дитинство: це українські народні танці, якими я захоплювалася змалку. Мої прабабуся і прадідусь з Чернівців, вони не розмовляли англійською, тож я чула вдома українську мову, ми святкували традиційні українські свята: Різдво, Великдень. Я рік ходила на українські народні танці, коли мені було 10. Тож я добре відчуваю цю ритміку, коли диригую, наприклад, Скрипковим концертом Зубицького або "Гірською легендою" Станковича.

І я просто закохана в оперу "Украдене щастя" Юлія Мейтуса, особливо у другу дію – вона така потужна! Звісно, Олександр Козаренко: у його музиці екзотичний слов'янський колорит. І я справді почуваюся, як вдома, диригуючи цією музикою, – вона тече у моїй крові. Направду, було навіть якось неприродно: спочатку диригую український репертуар, потім американський. Є багато цікавих американських композиторів, але я не відчуваю з ними глибокого зв'язку.

А ось Вікторія Польова, Олександр Щетинський, Золтан Алмаші, – їхня музика для мене глибша, вона дарує мені насолоду. Я щаслива, що зараз у моєму репертуарі так багато різних композиторів. Але я завжди спрагла до вивчення нового, тож зараз це схоже на долю: я не просто "озвучую" українських композиторів, а озвучую те, у що щиро вірю. Цю музику я виконуватиму у майбутньому. І я вже пообіцяла, що повернуся в Україну наступного року.

Я вважаю, що опера «Украдене щастя» може стати популярною у світі. Думаю, слід зробити студійний запис. І я старатимуся просувати цю оперу в інших театрах. Це чудовий, навіть дещо контроверсійний проєкт. Опера Мейтуса видовищна, зі складною музикою. Її продюсування вимагає зусиль і витрат. Але можна спершу зробити концертне виконання. Це одна з моїх ідей.

За миатеріалами ЗМІ

На фото: Кері-Лінн Вілсон у Львівській опері


Надрукувати   E-mail