Шкарлетівське МО – антиукраїнська інституція?

Нині вже відверто активовано антиукраїнські дії міністерства освіти, які полягають у виключенні зі списку обов’язкових предметів на ЗНО історії України й української літератури, зате на всі без винятку спеціальності включили математику.

Тобто музиканти, художники і всі діти гуманітарного спрямування повинні витрачати свій час і сили на той предмет, який у їхній майбутній професії не є головним. І в той же час пропонується обминути найважливішу складову у формуванні громадянина й патріота – історію України й українську літературу. Мало того, що не в усіх внз ці предмети вивчаються, що в середній школі часу на їх вивчення не відводиться належного часу, так і ЗНО не змусить ні вчителів, ні учнів пильніше приглянутися до цих предметів. Кого такою освітою збирається формувати міністерство освіти?

Тепер у мене питання до всіх письменників, діячів культури і всіх притомних людей: де ж ваш патріотизм і вміння реагувати на відверту диверсію у сфері освіти? Чого ж ви не реагуєте на подібні випадки ні колись, ні тепер? Знову промовчите "інтелігентно" і не будете різкими?

Я звичайна вчителька-пенсіонерка, знаю ці проблеми школи, скрізь, де могла, порушувала ці питання щодо недостатнього вивчення історії України й української літератури як основи нормального життя мови й формування україноцентризму в свідомості молоді. Але хто слухає вчителів? Вони лише виконавці часто дуже недолугих постанов і рішень міністерства освіти.

Отож прошу всіх, хто вважає себе провідною верствою народу, інтелігенцією в найкращому розумінні, – не мовчіть! Хай ваш патріотизм буде не на словах, а на ділі!

Марія Гармаш

А тим часом Реанімаційний пакет реформ (РПР), до якого входять 26 громадських організацій та Центр досліджень визвольного руху виступили із заявою, у якій сказано: «Метою Росії у повномасштабній війні є не просто знищення українців та їхніх домівок, але й нашої культури та національної пам’яті. Росія вже зруйнувала або викрала 1200 об’єктів української культурної спадщини, зрівняла із землею понад 1000 закладів освіти. В окупованих регіонах російські воєнні злочинці в першу чергу знищують підручники з історії України, називаючи їх екстремістськими, замінюють їх на власну пропаганду та вшановують катів українського народу меморіальними таблицями і пам’ятниками. Наприклад, під час окупації Луганської, Донецької, Запорізької, Чернігівської та Сумської областей російські війська активно вилучали та знищували книги з української літератури та підручники з історії України. У Донецьку та Маріуполі російські окупанти змусили працівників бібліотек провести інвентаризацію, в результаті – вилучено та знищено не тільки всі підручники з історії України, а й просто україномовні книги через “екстремістський зміст”. А в окупованому Мелітополі росіяни встановили пам’ятну таблицю та пам’ятник службовцям НКВС, вбивці полковника армії УНР та засновника ОУН Євгена Коновальця Павлу Судоплатову та одному з очільників воєнного вторгнення СРСР до Афганістану Григорію Бояринову. На місці пам’ятника Тарасу Шевченку в центрі міста планують встановити меморіал жертвам “Великої вітчизняної війни”, міф про яку є однією з магістральних тем російської пропаганди. І таких прикладів безліч.

Історія для Росії – це окремий інструмент у війні, в якому вона системно впродовж багатьох років насаджує через інформаційний простір Україні та світу дезінформаційні наративи про нібито не існування українців як окремої нації, заперечення існування української мови та культури тощо. Зрештою, повномасштабна війна розпочалася великою псевдоісторичною лекцією президента Росії Владіміра Путіна. Вилучення обов’язкового іспиту з історії України під час повномасштабної війни з Росією негативно впливатиме на формування національної свідомості випускників шкіл, а відтак і на національну безпеку в довгостроковій перспективі.

Вважаємо, що такий крок спрямований проти українського державотворення й формування національної свідомості суспільства. Ці помилки можуть коштувати життя багатьом українцям у майбутньому. Історія України – це засадничий предмет, який формує в учнів національну пам’ять, національну свідомість, розуміння важливих історичних процесів та їхніх причинно-наслідкових зв’язків. Симптоматично, що у 2021 році 18% учасників ЗНО не набрали навіть мінімальний прохідний бал з історії України, тобто не мали базових знань про минуле країни, незалежність та територіальну цілісність якої виборюють наші захисники та захисниці. Прибрати історію України як обов’язковий предмет з НМТ – це допомагати Росії перемагати у головах наших абітурієнтів. Ми, представники громадянського суспільства, вимагаємо від Міністерства освіти й науки повернути історію України у перелік обов’язкових іспитів національного мультипредметного тесту».


Надрукувати   E-mail