Ціни на продукти будуть знижуватися

Останніми місяцями ми мало не щодня бачили, як підвищувалися ціни на продукти. І ось нарешті добра новина: в Мінагрополітики не бачать передумов для підвищення цін на продовольство до збору нового врожаю. Про це Укрінформу повідомив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький.

За його словами, відбулась певна стабілізація цін у попередні два місяці. Наприклад, продукти, які восени різко подорожчали, зокрема яйця, наразі здешевшали. Не спостерігається також різкого подорожчання овочів для борщового набору. Висоцький пояснив, що на здорожчання восени вплинуло кілька факторів. Перш за все, це було пов'язано з посухою та зменшенням врожаю по багатьох позиціях торік. Водночас зменшення врожаю відбилося на цінах. Наразі цього впливу немає.

За словами заступника міністра, утримувати ціни на поточному рівні допомагає й імпорт товарів, адже можна покрити короткостроковий дефіцит, що дозволяє стабілізувати ситуацію. Висоцький прогнозує, що в залежності від об’ємів нового врожаю ціни на деякі товари можуть навіть знизитись.

"Якщо врожай буде більшим, не виключаємо можливості зниження цін, навіть у рівному еквіваленті, вже з осені, оскільки весь урожай буде на ринку. Тому, з точки зору перспектив у ці наступні 4-5 місяців, можна дивитись з оптимізмом, з певною ймовірністю коригування в бік зниження цін і збільшення доступності деяких продуктів для споживачів", – підсумував Висоцький.

Щодо цін на молочні продукти, то були певні міжнародні зростання, але зараз цей тренд не спостерігається, і споживачі поступово це відчують. Виконавчий директор “Спілки молочних підприємств” Арсен Дідур розповів ЕП: «У 2022-2024 роках на переробку стабільно надходило близько трьох мільйонів тонн молочної сировини. Потужності переробників дозволяють переробляти 7-10 мільйонів тонн, як це було до 2011 року. Це забезпечувало стабільність внутрішніх цін та експортний потенціал молочного сектору. Потужності "Галичини", наприклад, завантажені на 60-70%. Коли ціни на внутрішньому чи експортному ринках привабливі, то компанія хоче придбати більше сировини для зменшення господарських витрат. На цьому йде спекуляція. Виробники молока мають більший попит від заводів і накручують ціну. Якщо підсумувати, то основними бенефіціарами зростання ціни у 2024 році були виробники молока.

Крім того, на остаточну ціну впливає ритейл – національні мережі магазинів на кшталт АТБ та "Сільпо". Переробник працює з рентабельністю 3-8%. Наприклад, сирні підприємства радіють, коли мають 3%, бо є ще конкуренція з боку імпорту. Заводи, які виробляють свіжу молочну продукцію – "Молокія", "Галичина", "Яготинське", – працюють з рентабельністю 8%».

А тим часом Українці вважають, що зростання цін та економічна криза є найбільшими проблемами країни у наступні 12 місяців. Про це йдеться в дослідженні соціологічної групи "Рейтинг".

Основними загрозами для українців, згідно з опитуванням, є зростання цін. Про це повідомило 33% респондентів, економічна криза турбує 32% респондентів. Менше опитаних бояться посилення обстрілів – 27% та подальшої окупації територій – 25%. Основні погіршення українці помічають в економічній та політичній ситуації: 80% та 62% відповідно.

Вл. інф.


Надрукувати   E-mail