Президент Зеленський наприкінці липня закликав місцеву владу опам'ятатися: бруківка, прикрашання міст, фонтани почекають – спочатку перемога.
Схоже, що у Кропивницькому вже звикли: «Макдональдс» та фонтани у центральному сквері, які вже давно будуються ударними темпами, не зупинити. Втішає, що все це будівництво фінансується американськими «гривнями».
Проте, наприкінці квітня 2023 року стало відомо, що на капітальні ремонти трьох вулиць Кропивницького: Металургів, пр-т Промисловий та Академіка Тамма з її продовженням – Героїв України, держпрограмою було виділено 500 млн. грн., з них 50 млн. грн. з міського бюджету. Тоді заступник міського голови Олександр Вергун повідомив: «Торік через початок повномасштабної війни не отримали фінансування на реконструкцію двох доріг. Цьогоріч підготували проєкт капітального ремонту ще однієї дороги й подали на участь у державних програмах фінансування усі три».
Однак, у липні цього року виявилось, що плани дещо змінились – обмежились однією вулицею. Причому, що цікаво, ще торік додатковий проєкт, наразі чомусь став пріоритетним – вулиці Академіка Тамма і Героїв України.
Як зазначив 25 липня заступник міського голови Олександр Вергун, на вулиці Академіка Тамма капітально відремонтують ділянку довжиною 680 метрів — від вулиці Курганної до вулиці Героїв України. Загальна вартість – 72 млн. грн., з них 52 млн. з місцевого бюджету, ще 20 мільйонів — цільова субвенція з державного бюджету. На вулиці Героїв України планується відремонтувати 1,5 кілометра дорожнього покриття з облаштуванням усіх інфраструктурних об’єктів. Вартість ремонтних робіт цієї вулиці становить 114,5 млн. грн., з них — 74,5 млн. з місцевого бюджету. Виходить, що замість виділення з місцевого бюджету 50 млн. грн. на раніше заплановані капітальні ремонти трьох вулиць, нині, тільки на одну з них, буде використано понад 126,5 млн. грн.
Наразі роботи тривають повним ходом вже не менше двох, а можливо трьох тижнів, при тому, що рішення про виділення цих коштів 27 депутатів міськради затвердили… 27 липня (?!). Прикро, але питань щодо доцільності використання таких немалих бюджетних коштів саме у воєнний час, у наших обранців, практично не виникло. При тому, скоріш за все, під впливом вимог протестувальників на площі, дискусія, хоча і мляво, точилась лише навколо долі дерев. І це в той час, коли на двокілометровій ділянці будівництва вже зірвано всі старі бордюри і тротуарну плитку, розпочато вирівнювання ґрунту. Далі, після знищення кількох десятків дерев, відбудеться укладання нового покриття, тротуарів, велодоріжок, встановлення нових опор тролейбусної лінії, металевої огорожі…
У зв’язку із втіленням цього, «вкрай необхідного» у воєнний час, проєкту, виникає питання щодо терміновості його здійснення. Виходить, торік у дороги міста не вкладали коштів у зв’язку з початком повномасштабної війни, а зараз, у самий її розпал, це можна? У чому полягає гостра необхідність саме зараз у капітальному будівництві цієї вулиці?
Можливо, влада одержала з цього приводу тисячі гнівних вимог від обурених водіїв та автолюбителів? Кому, на всіх рівнях влади, це вигідно і хто той щасливчик, кому довірено втілити в життя такий «край необхідний» проєкт, до того ж, ще до затвердження рішення?
Чи не було б доцільніше витратити ці кошти, на допомогу тероборонцям, закупівлю конче необхідних на передовій дронів або відновлення вже зруйнованого війною? Бо ж чи дійдемо дорогими дорогами до Перемоги?
Леонід Бобров
P.S. За даними з відкритих джерел, відновленням згаданих вулиць займається ТОВ «Ростшляхбуд». Це підприємство з Одеси, має досвід оновлення шляхів у багатьох містах України. Засновники його – ТОВ «Оттема» з Угорщини, яке внесло 100 відсотків капіталу – 5131000.00 гривень. Бенефеціари – Євген Коновалов та Юрій Шумахер. Директор підприємства – Олексій Андрюшин.