Про це наша розмова зі Сніжаною Скляренко, одною із засновників компанії ТОВ «АС Агромеханіка», що діє на Кіровоградщині. Компанія розпочала свою діяльність в березні 2021 року. Отже, майже рік активно діє у напрямку забезпечення аграріїв області надійною та якісною сільськогосподарською технікою.
– Стосовно офіційного оформлення бізнесу складнощів майже не було, – розповідає Сніжана Михайлівна. А от що стосується організаційних моментів, таких як оренда приміщення, майданчика, підбір кваліфікованих кадрів, то це вимагало куди більше зусиль. Раніше я мала певний досвід роботи у цій сфері. За фахом я спеціаліст з агрономії. Навчалася в Кіровоградському Національному технічному університеті на кафедрі загального землеробства. Сім років працювала на трьох підприємствах Кропивницького з продажу сільськогосподарської техніки та посівних матеріалів.
– Якими державними програмами для агропідприємств-початківців ви скористалися? Чи існують проблеми щодо їхньої реалізації на практиці?
– На сьогоднішній день ми не використали жодну з державних програм. Ті програми, на які ми звертали увагу, в якості обов’язкової умови вимагали не менше одного року роботи з позитивними показниками розвитку. В цьому році ми плануємо розглянути кілька таких варіантів. Проте як воно вийде на практиці – важко сказати.
– Щодо специфіки роботи. Яку техніку підприємство пропонує клієнтам?
– Компанія реалізовує трактори МТЗ «Бєлорусь» від заводу виробника, причіпну, начіпну техніку вітчизняних виробників, таких як «Деметра», «БМ Системс», «Агріс», «Ремсинтез», «Агрокалина» тощо. Посівні матеріали від іноземних постачальників «Сингента» та «Лімагрейн». Засоби захисту рослин – гербіциди, інсектициди та фунгіциди різних виробників. Крім цього забезпечуємо наших клієнтів сервісним супроводом.
– Скільки людей працює у товаристві і за якими професіями? Як підбираєте необхідні кадри?
– На початку нашої діяльності «АС Агромеханіка» не мало жодного найманого працівника. Ми з чоловіком були і керівниками, і виконавцями. Виконували всі організаційні роботи, займалися пошуком клієнтів, реалізацією техніки і усією паперовою роботою. Зараз у штаті близько десяти працівників, серед яких менеджери з продажу, сервісні спеціалісти, маркетолог, бухгалтер. Але все ж більшість роботи лягає на керівників.
Працівники потрапляли до компанії по-різному. Хтось приходив за оголошенням, хтось по рекомендацією. Загалом залишаються ті, хто проявив професіоналізм та зацікавленість справою.
– Які проблеми для підприємства актуальні?
– Якщо відверто, то проблем вистачає, і не лише окремо для нашої компанії, а й для багатьох підприємств-початківців. Хочеться реалізувати максимально зручні умови для наших клієнтів, але постійно доводиться натрапляти на певні формальності, що грають не нашу користь. Для прикладу: ситуація з державною компенсацією для сільгоспвиробників. Для того, щоб надати такі послуги, слід бути офіційним дилером того чи іншого виробника. Проте не всі виробники прагнуть надати підтримку. Все впирається у фінансову складову.
– Як збираєтесь їх вирішувати?
– Наразі ми орієнтуємося на збільшення обсягів продажів не лише в Кіровоградській області, але й на всій території України. Звичайно, це нелегко. Адже ринок сільгосптехніки існує вже давно. Тож треба знайти себе серед тих компаній, які працюють і мають позитивні результати своєї діяльності.
– Які плани на майбутнє?
– Плани на майбутнє спрямовані лише на розвиток компанії. Залучення нових клієнтів та партнерів, аби зарекомендувати себе якнайкраще. Робимо все можливе, аби наші землевласники та фермери мали все необхідне і доброї якості.
Запитувала Ольга Кизименко