Минулого тижня у Кропивницькій міській раді відбулося засідання круглого столу «Формування місцевої політики в транспортній галузі». Участь в обговоренні взаємодії органів місцевої влади з громадськістю щодо організації пасажирських перевезень взяли начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Віктор Житник, керівниця ГО «Територія успіху» Інга Дудник, регіональний координатор взаємодії з громадськістю уповноваженого ВРУ з прав людини Віктор Жученя, головний спеціаліст відділу регіонального представництва секретаріату уповноваженого ВРУ з прав людини Ольга Григоренко, представники міського депутатського корпусу та громадськості.
– У травні відбулися громадські слухання з приводу запровадження плану сталої міської мобільності – важливого кроку в напрямку розвитку транспортної галузі Кропивницького, – повідомив Віктор Житник. – Разом з тим, розпочалася розробка проєкту стратегії розвитку Кропивницької міської територіальної громади на 2022-2030 роки та плану заходів з її реалізації на 2022-2024 роки. Одним із аспектів стратегії є послідовний розвиток транспортної інфраструктури. Ми будемо діяти комплексно. Це питання має бути спочатку опрацьоване профільною комісією міської ради та робочою групою, створеною в рамках стратегії “Кропивницький-2030”.
Посадовець також підкреслив, що діяльність міської влади як і діяльність комунального підприємства “Електротранс” є абсолютно публічною і прозорою. Кропивницький нині – серед лідерів міст за рівнем підтримки комунального транспорту.
Але не все так ідеально у сфері транспортних перевезень нашого міста.
Що робити з приватними перевізниками?
Розсилали запрошення на круглий стіл всім депутатам міської ради, зацікавилися проблемами перевезень і своїх виборців лише Катерина Шамардіна (партія "Рідне Місто") та Ірина Романескул (партія "Батьківщина"). Респект, зразу зрозуміло хто відповідально ставиться до своїх виборців і передвиборчих обіцянок, а хто просто грався в політичні ігри. Слуги, господарники, ау-у де ви?
Зрозумів для себе, що конструктивної співпраці з громадскістю можна не чекати, дуже незручні питання ми ставимо. А коли потрібно буде протягнути чергове підвищення тарифу, скличуть "міжсобойчик".
Єдиний вихід з усіх проблем це підняти тариф, бо іншого шляху немає. Щодо роботи комунального підприємства, то у них все добре. Але хіба це нормально, що підприємство без тендерів витрачає близько 11 млн грн фінансових вливань? А директор паралельно займається підприємництвом?
Якщо надія на покращання ситуації з перевезень комунальним транспортом є, автобуси і тролейбуси все ж закуповують, то з приватними перевізниками повний провал, надії нема, важелі впливу на них відсутні. І те, що вони не встановлюють GPS, і що з'їжджають з маршрутів (на деяких замість півтора десятка машин працює одна!), і що не дотримуються графіків. Конкурс проведений у 2018 році, договори на п'ять років, лишається тльки терпіти. Управління заходів щодо дотримання умов договорів вживати не поспішає, і знову ж таки буде підвищуватися тариф, бо іншого шляху господарники не бачать, прийнятні правила гри приватним перевізникам запропонувати не можуть.
Олег Плохов
Що нарахував, те й маю?
Іноді мені важко зрозуміти логіку, яка місться в рішеннях органів влади. Читаю в сотий раз і не можу зрозуміти – звідки беруться коефіціенти для розрахунку компенсації втрат від перевезень пільгових категорій. Колеги, може ви допоможете?
2019 рік – коефіціент складав – 3.8 автобуси, 3.9 – тролейбуси
2020 – 7.9 автобуси, 7.7 – тролейбуси
2021 – 4.3 автобуси, 4.2 – тролейбуси
Тобто на одного пасажира в тродейбусі, що оплатив свій проїзд, бюджет компенсує за діючими цінами 21 грн на прозд пільгових категорій. Як вийшли на цю цифру? Кажуть, є рішення сесії №83 від 23.02.2016 року. Але й там жодної відповіді щодо розрахунку коефіціенту.
Проте є коронна фраза: "Організація обстеження пасажиропотоків проводиться відповідним підприємством-перевізником, яке отримує кошти на відшкодування витрат від перевезення пільгових категорій громадян". Тобто, що нарахував, те й маю?
Інга Дудник
P.S.: Представники громадськості подали заяву на проведення громадської експертизи управління транспорту. Експертний висновок буде зроблено по кожному питанню з відповідним обгрунтуванням, це вже буде не припущення, а офіційний документ, який підлягає розгляду міською радою та міським головою.
А тим часом Заходи з публічного громадського обговорення проєктів рішень виконавчого комітету Кропивницької міської ради «Про встановлення тарифу за одну поїздку пасажира у міському електричному транспорті м. Кропивницького» та «Про встановлення вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування м. Кропивницького» відбудуться 3 вересня 2021 року о 14.00 в кімн. 426 Кропивницької міської ради за адресою: м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, буд. 41.