Ніяких «ходінь» і «замовлень послуг»

У квітні минулого року уряд постановив, що повірка вузлів розподільного обліку води, тобто наших індивідуальних квартирних водолічильників, до закінчення воєнного періоду не обов’язкова. Проте, багато хто зі споживачів ОКВП «Дніпро-Кіровоград», реально відчули «добровільну» примусовість повірки свого лічильника вартістю 335 грн.

Однак, рівно через рік, у квітні цього року, КМ України ухвалив постанову якою зокрема визначив: «Подання на повірку лічильників води, газу, електроенергії, теплолічильників на території України, крім територій, зазначених у пунктах 1 і 2 цієї постанови, забезпечується протягом трьох місяців після закінчення опалювального періоду» (виділено мною).

У зв’язку з цим, адміністрація нашого найбільшого водопостачальника, ОКВП «Дніпро-Кіровоград» помітно активізувалася. Вона оголосила, що споживачі повинні подати прилади обліку на повірку протягом трьох місяців після завершення опалювального періоду» (виділено мною).

Ще «детальніше» прокоментувала це в інтерв’ю начальниця служби збуту цього підприємства Людмила Носкова: «Для того, щоб здати лічильник на повірку споживач повинен прийти замовити цю послугу в абонентському відділі та сплатити за повірку. Тоді слюсар прийде за вказаною адресою абонента, розпломбує лічильник, зніме його, вставить змінний лічильник і потім через 5 днів назад поставить повірений лічильник споживача».

Перш за все, кидається в очі перекручування норми постанови №440, якою визначено, що подання ЗВТ на повірку «забезпечується». Ніякого обов’язку споживача «подати прилад обліку на повірку», як зазначено на сайті підприємства, не існує. Пункти 12-14 Порядку чітко визначають обов’язок виконавця щодо демонтажу і транспортування ЗВТ для проведення його повірки, як і транспортування назад до місця монтажу. Просто дивною видається заява посадовиці підприємства-монополіста, що споживач повинен прийти замовити цю послугу, як і з’ясування ним терміну планової повірки свого лічильника. В обов’язок споживача не входить якесь «ходіння» та «замовлення послуги», як і «з’ясування терміну повірки». Він зобов’язаний після одержання відповідного повідомлення, узгодити день і час розпломбування та забезпечити доступ представника виконавця для демонтажу лічильника, оплатити послугу та забезпечити доступ представника виконавця для монтажу лічильника після його повірки. Тому подібні вимоги виконавця, це не що інше, як чергова самодіяльність адміністрації ОКВП «Дніпро-Кіровоград», яка не відповідає вимогам діючого законодавства.

Чому ж між датою ухвалення постанови КМ України №440 – 7 квітня 2023 року і датою введення її в дію – 4 червня 2023 року, такий розрив у часі? Слід розуміти, що цей проміжок надано саме для забезпеченням місячного терміну між надсиланням повідомлення про подання ЗВТ на періодичну повірку, та початком самого процесу повірки, тобто розпломбування або повірки на місці.

Леонід Бобров

P.S. Є інформація, що вимоги повірки, без будь яких попередніх повідомлень вже розпочались…


Надрукувати   E-mail