Давно відомо, що наші комунальники разом з наданням своїх послуг постійно намагаються здерти зі своїх споживачів якомога більше коштів. Причому використовують, як офіційні методи і способи, так і, на жаль, частенько пускаються на хитрощі та навіть вдаються до порушень законодавства. Не виняток і монополіст у сфері надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення – обласне комунальне виробниче підприємство «Дніпро-Кіровоград».
Постановою КМ України від 5 квітня 2022 року №412 встановлено, що позитивні результати періодичної повірки засобів вимірювальної техніки, зокрема лічильників холодної води, оформлені свідоцтвом про їхню повірку, чинні на період воєнного і надзвичайного стану та протягом трьох місяців після припинення чи скасування його на всій території України або в окремих її місцевостях.
Тобто, планова повірка таких лічильників не обов’язкова на період воєнного і надзвичайного стану. Проте останнім часом все частіше від мешканців міст Кропивницький, Олександрія надходить інформація, що працівники Кропивницького ВКГ, використовуючи необізнаність громадян про цей нормативний документ, зобов’язують проводити планову повірку квартирних водолічильників. Відповідно з оплатою цієї послуги, погрожуючи відключенням від водопостачання. Є також випадки погроз позбавлення субсидій у разі відмови від проведення планової повірки лічильника води.
Більш того, процес необов’язкової планової повірки таких лічильників наразі здійснюється з грубим порушенням законодавства. А саме, діючого Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою КМ України від 8 липня 2015 року №474. Насамперед це стосується вимог п. 7 цього Порядку, яким зобов’язано виконавця (Водоканал) не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьох робочих днів з дня отримання даних про необхідність його ремонту інформувати про це споживача шляхом надсилання повідомлення за формою згідно з додатком 1 рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем.
Водоканал діє дуже примітивно, не заморочуючись. Надсилає до споживача контролера, який сповіщає про закінчення терміну експлуатації лічильника та зобов’язує здати його на повірку, попередньо заплативши 335 гривень. Існують випадки, коли спеціалісти Водоканалу просто передають дану інформацію в телефонному режимі, змусивши споживача здати власний лічильник на планову повірку. Тож людина покірно йде, платить та чекає фахівця для розпломбування і демонтажу приладу. Інколи процедура очікування займає цілий робочий день. Споживачеві слід двічі відпрошуватися з роботи: спочатку, аби зняти прилад вимірювання, а по завершенні повірки – встановити на місце. Нерідко замість тимчасового лічильника вставляється перехідна трубка, а не тимчасовий лічильник, що також є порушенням. Отже, складається враження, що такі дії відбуваються свідомо, за вказівкою керівництва Водоканалу.
Можна зрозуміти бажання виконавця підзаробити на повірці лічильників, тим більше, що згадана Постанова №412 прямо не забороняє такі дії. Як на мене, це можна здійснити і порядно, не порушуючи вимог законодавства, пояснивши споживачу зміст цієї Постанови. А вже після письмової згоди (заяви) споживача, здійснити повірку його лічильника. Напевно, знайдуться громадяни, котрі мають сумнів у справності свого засобу вимірювальної техніки, і не відмовляться від послуг Водоканалу.
Леонід Бобров