То кому ж вигідний критичний стан водозабезпечення?

Цікаво, я одна це бачу чи ще хтось спостерігає за «ефективністю» по-кропивницьки? Знову рішенням сесії 28 вересня 2023 року: з міського бюджету Кропивницького виділено 81,4 млн. грн для обласного комунального підприємства ОКВП «Дніпро-Кіровоград».

Звичайно я НЕ голосувала за це рішення. Давайте розбиратись! Цього року в обласному комунальному підприємстві ОКВП «Дніпро-Кіровоград»

звільнили керівника Олександра Пісного, бо визнали його pоботу незадовільною. Новий же очільник водогону Микола Романюк зазначив, що головне наpазі — напpацювати механізм і покpоковий план дій із погашення забоpгованості підпpиємства та його оптимізації.

Очевидно, що план розроблено і він включає інноваційне рішення – отримання коштів з міського бюджету Кропивницького для обласного комунального підприємства «Дніпро-Кіровоград». Це як??? Хто погодив такий «покроковий план»? Хто став плутати джерела фінансування міських і обласних підприємств?

Загалом після зміни керівника у 2023 році таких коштів з міського бюджету Кропивницького для обласного підприємства, за моїми підрахунками, вже передано близько 182 млн. грн. Можливо, покліпшились послуги водопостачання, а я не помітила?

Слід зазначити, що у 2022 році, наскільки я пам’ятаю, кошти для «Дніпро-Кіровоград» з міського бюджету не перераховувались, менеджмент якось справлявся…

Цікаво, що не знайшла жодної публікації на цю тему, якось тихо і непомітно витрачаються десятки мільйонів гривень І все законно, бо «Дніпро-Кіровоград» звернулося з листом надати кошти, а більшість міських депутатів проголосували… Просто раніше такі листи не проходили, а зараз якийсь господарник дозволив так господарювати

Ольга Ковальова-Алокілі, секретар бюджетної комісії Кропивницької міської ради

Ось як прокоментувала цю ситуацію і крик душі депутатки Асоціація Укволоканалекологія: «Дуже погано, що людина, що багато чого бачить і гарно вміє рахувати, досі не вивчила елементарних законів економіки і не знає предмету, що зазвичай вивчають у вишах – "економіка підприємств".

Коли держава кидає водоканали, не встановлюючи (скасовуючи встановлені в законний спосіб) тарифи, не пропонуючи альтернативних джерел фінансування підприємств (хоча зобов'язана), звісно, що власник має реагувати, реалізуючи той механізм, який дозволяє законодавство.

Може Вам не відомо, але водоканали України виживають з останніх сил. І ОКВП «Дніпро-Кіровоград» не є винятком. Підприємства компенсують витрати на закупівлю реагентів, оплату праці, сплату податків через економію грошей за сплату електричної енергії та скорочуючи плани розвитку та ремонтні програми.

Тож під загрозою не тільки стабільність водопостачання споживачів – вже можемо говорити про ризик зриву опалювального сезону.

Не має сенсу казати, що симпатії або антипатії до окремих політичних партій зайві в цьому процесі. Але очевидним є те, що політична боротьба за лояльність виборців, вплив на їхню свідомість заважає подивитися на проблеми водоканалів України в цілому, і ОКВП «Дніпро-Кіровоград» зокрема. Суспільству разом із державою слід знайти відповіді на виклики сьогодення та прагнути забезпечити стале та ефективне функціонування систем водопостачання, що є запорукою збереження екосистеми та здоров’я нації».

P.S. Галузь волдопостачання перебуває в критичному стані остані 30 років. Може й більше. Очевидно, комусь дуже вигідно її тримати в такому стані?


Надрукувати   E-mail