У вечірній час транспорту може не бути взагалі?

Днями традиційний «Стратегічний діалог» у міській раді Кропивницького був присвячений розвитку громадського транспорту та зв’язку. У розмові з міським головою Андрієм Райковичем взяли участь заступник міського голови Олександр Вергун та начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Віктор Житник.

Ясна річ, за останні п’ять років ситуація із транспортним сполученням кардинально змінилася. Повернуто із неефективної оренди КП «Електротранс» і зроблено чимало для його розвитку. Підприємство фактичнго ожило і стало одним з кращих в Україні. За ці роки воно поповнилося 36 новими автобусами та 41 тролейбусом. Нині мережа міського електротранспорту представлена дев’ятьма маршрутами. У 2015-му їх було п’ять і ті ледь жевріли. Автобусних маршрутів – 40. З них два нових – 114 і 119.

Але минулого року через пандемію коронавірусу і вимогу Кабінету Міністрів обмежити кількість пасажирів у громадському транспорті кількістю сидячих місць, автобуси та тролейбуси перевезли вдвічі менше пасажирів, ніж у 2019-му. Отож, прибутки підприємства суттєво знизились. Нині, за словами Віктора Житника виникає гостра необхідність скоригувати тариф на перевезення у комунальному транспорті, який би відповідав сучасним реаліям. 

Ясна річ, плату за проїзд підвищать. Аби лиш не настільки суттєво, як того вимагають власники маршрутних таксі. Вони подали розрахунки на 8-9 гривень. Це занадто для і так схудлих гаманців мешканців Кропивницького.

Разом з тим, у 2021-му році планується придбати ще 10 автобусів середньої місткості. Голова міста Андрій Райкович доручив вивчити пасажиропотоки і визначити, на яких маршрутах ці автобуси будуть найнеобхідніші. Він також наголосив, що про зміни графіків руху мають завчасно повідомляти людям.

І це добрі новини. Є й погана: управління транспорту розгляне можливість оптимізації деяких маршрутів та зміни графіку саме у вечірній час, адже, мовляв, часто після 20-ї години у великогабаритному транспорті їздить лише по одному чи двоє пасажирів.

Ось і приїхали! Маршрутки уже «оптимізувалися» до того, що увечері рідко яку дочекаєшся взагалі. Єдина надія була на комунальний транспорт, тільки ним ще можна було добратися, хоча деякі тролейбуси без попередження нерідко сходили з маршруту. До речі, це не відображалося на табло, розміщених у центральній частині міста. Їх варто було б доповнити новими маршрутами та втановити і у мікрорайонах. Це б суттєво полегшило життя пасажирів.

А що ж тепер, коли міське управління фактично дозволить комунальному транспорту оптимізовуватись на свій розсуд? Увечері вже й його не дочекаємось?

Не варто було б так ставити питання міській владі. Адже карантини, є надія, скоро закінчаться. А рух транспорту у вечірній час і раніше був однією із найслабших точок транспортного обслуговування містян.

Світлана Орел


Надрукувати   E-mail