На заключному концерті звучали твори голови журі

Не знаю, як для кого, а для мене цьогорічний – уже восьмий Всеукраїнський фестиваль-конкурс української академічної музики «Класик-проєкт» пам’яті Юлія Мейтуса відкрив композиторку із Запоріжжя Наталю Боєву.

Саме вона цього разу очолювала журі цього відомого у нашому краї фестивалю. Започатковано його з ініціативи тодішньої директорки дитячої музичної школи №2 Валентини Ревенко як конкурс юних композиторів. Бо саме у нашому місті майбутній знаний композитор Юлій Мейтус більш як сто років тому вийшов на сцену і у музичне життя. З часом крім змагання юних композиторів додалися ще й конкурс виконавців та дослідників «Мейтусівські читання».

У творах нашого земляка вчувається піднесений відголос музичного життя нашого міста початку ХХ століття. Міста, де активно діяла музична школа Густава Нейгауза та Ольги Блюменфельд, у якій викладав і Генріх Нейгауз. Учнем основоположника своєрідної музичної педагогіки був і Юлій Мейтус. Міста, де у приміщенні тоді не так давно створеного українського реалістичного професійного театру ставили дитячі опери (пізніше Юлій Сергійович напише 18 опер), де кожен навчальний заклад мав свій хор (до речі, акомпонуючи хору рідної класичної чоловічої гімназії, одинадцятирічний Юлій вперше публічно виконав окремі твори Миколи Лисенка та народні пісні в обробці Бориса Лятошинського), де, врешті, відбулися останні гастролі Ференца Ліста і вперше прозвучали “Вечорниці” Петра Ніщинського, де за кілька кварталів від чудового особняка батьків Мейтуса, де тепер дитяча музична школа №1, жив композитор Кароль Шимановський, який у 1919 році виїхав у Польщу і там сягнув вершин своєї слави.

Ми нарешті придивилися до спадку композитора українськими очима. Під час концерту, ясна річ, звучали і його твори: арія Анни із опери «Украдене щастя» у виконанні Анастасії Безай (оперні голоси її та Олександра Безая явно не вміщалися у залі музичного коледжу), варіації на тему українських народних пісень – дует домристок.

Та більша частина концерту склали твори голови журі Наталі Боєвої. Це і дитячі пісні (хор молодших класів «Веселка» під керівництвом Ольги Черняхович), і фортепіанний дует Олексія та Єгора Кравченків «Антракт», і виразна композиція «Зозуля» у виконанні камерного оркестру «Концертіно», і твір для симфонічного оркестру.

Окремою сторінкою фестивалю став виступ юних артистів музичного театру «Менестрелі», які виступили у виставі на основі музичних тем композиторки «Дивовижні історії в місті Лад».

А твір «Хай тільки музика…» у виконанні жіночого хору «Пріма Віста» під керівництвом Оксани Шпудейко, схоже, стане своєрідною музичною карткою нашого музичного коледжу.

Світлана Орел

На фото: учасники театру «Менестрелі», у центрі – композиторка Наталя Боєва та директорка музичної школи №2 Олена Надутенко


Надрукувати   E-mail