19 березня 2025 року Музей мистецтв презентував виставку «Мистецькі контрасти нових надходжень» за підсумками поповнення фондового зібрання музею за 2024 рік. (…) Нам знову є чим дивувати, адже за 2024 рік до музейного зібрання увійшло 1050 предметів основного та науково-допоміжного фонду. Найбільше експонатів передали Юрій Любович (270), Павло Босий (170), Олександра Приведа (95), Олена Берикул-Криворучко (73), представники Громадської ради при обласній військовій адміністрації (72), Валентина Ревенко (47), Анатолій Горбенко (29) і родина Юрія Шляпцева та Ірини Липень (29).
Хоча експозиційної площі замало й не має можливості показати все ми намагалися максимально охопити кожного, хто долучився до поповнення. Приємно, що частина переданих експонатів представлена в постійнодійючих експозиціях – порцелянове мистецтво від Олени Берикул-Криворучко «Жінки і порцеляна», колекції дзвоників Валентини Ревенко та Юрія Любовича, воєнні трофеї в «Залі пам’яті» передані родиною Юрія Шляпцева та Ірини Липень, декоративна таріль та гільза розписані «петриківкою» передані родиною Івана та Лесі Нестройних, копії текстів Томосу передані Архієпископом Марком, набори поштових листівок присвячені темі російсько-української війни, роботи художника-земляка Степана Проценка (1884-1954) до 140-річчя від дня народження митця придбані саме для Музею мистецтв на інтернет-аукціоні Владиславом Сердюком. До презентованої виставки «Мистецькі контрасти нових надходжень» увійшло аж понад 160 одиниць різних груп зберігання.
Сьогодні росія здійснює геноцид не тільки населення України, а й нашої культурної спадщини, а тому подібні виставки стають не просто ілюстрацією музейної роботи по збереженню та популяризації мистецького спадку, а й символізують незламність України, в даному випадку – на культурному фронті. Вони викликають підвищену зацікавленість, створюють інтригу своїм різноманіттям, оскільки представляють глядачу твори різних мистецьких спрямувань – живопису, графіки, скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва тощо. А ще вони мають суттєвий морально-виховний аспект, адже передані до музею предмети є показником національної свідомості, небайдужості та розуміння музейної проблематики з боку конкретних людей та організацій, що в умовах матеріальної скрути є чудовим проявом альтруїзму гідним для наслідування.
Хочеться відзначити один із основних традиційних напрямків поповнення – експозиційну-виставкову діяльність та згадати про цікаві проєкти, експонати з яких представлені в експозиції. Серед таких персональна виставка художника-земляка Ігоря Смичека «Таємниця» до 70-річчя від дня народження (картина «Тривожна кава» (2022), каталог «Таємниця» передані автором), виставка художніх творів «Весна і жінка» (картина Діни Троцької «Захід сонця» (2021) передана авторкою), виставка Ксенії Ракші «Всесвіт митця» (картина «Новий рік» (2024) передана авторкою), виставки творів художника-земляка, графіка, художника-декоратора фільмів, письменника, загиблого головного сержанта «Кари» Володимира Чорного (1976-2023) (графічна робота «Желя» (2007) передана Оленою Білецькою), виставка творів художника Володимира Остроухова (1947-2024) «Таємничий світ митця» (натюрморт «Соняхи» та нагрудний знак лауреата обласної премії у сфері образотворчого мистецтва та мистецтвознавства його імені О. Осмьоркіна передані Валерією Кривошапкою), виставки творів «З Україною в серці» членів Національної спілки художників України Олександра і Людмили Демиденків (полотна «Щедра осінь» (2013), «Святковий день» (2019) передані авторами, каталог «З Україною в серці» переданий Тамарою Саміляк), виставки творів Єгора Гноєвого «А тепер дещо зовсім інше» (робота «Константа» (2023) передана автором), виставки мистецьких творів художника-земляка, заслуженого діяча мистецтв Володимира Білоуса «Мистецтво – чарівне дзеркало епохи» (картина «Натюрморт з народною картиною» (2023) передана Наталією Білоус), персональної виставки графічних творів художниці-землячки, членкині Національної спілки художників України Оксани Самійленко «Повернення додому» (графічна робота «Кропивницький. Червень 2022 року» передана авторкою), виставка світлин «Бахмут: Перемога крізь руїни» з нагоди відзначення річниці заснування міста-фортеці (блок поштових марок присвячений річниці Бахмуту переданий Олександром Марченком), із творчої зустрічі та пізніше персональної виставки народного художника України, академіка, художника-земляка Анатолія Горбенка «Квіти і море» (твори Михайла Божія «Катерина…», Святослава Божія «Портрет Анатолія Горбенка» (1975), Анатолія Горбенка «Моє рідне море» (2023), «Коблевські простори» (2010) та «Дальницькі кургани» (2010) передані автором виставки), виставка творів за підсумками міжнародного онлайн конкурсу з Петриківського та Самчиківського розпису «Пташка – вісник добра» (картини Віри Єрифи «Сонячна птаха» (2022), Лілії Зоркіної «Дух» (2024) та Лілії Горбель «Різдвяна зірка» (2023) передані авторкинями), персональної виставки художніх творів члена Національної спілки художників України Валерія Давидова «Персонажі» (картина «Оленівка. Крим» (2001) передана автором). Було багато цікавих проєктів.
Ще одним важливим джерелом поповнення фондового зібрання Музею мистецтв залишається Великодній Благодійний Аукціон, який, окрім всього іншого, є демонстрацією того, що музей не збирається відмовлятися від звичних і вкрай необхідних напрямків своєї роботи навіть в умовах сучасної війни. Після проведення даного аукціону музейну скарбницю збагатили чимало творів сучасних митців.
У нас налагоджена співпраця щодо розподілу конфіскованих культурних цінностей в результаті якої на виставці маємо годинник камінний «Дівчина з лірою» переданий Волинською митницею. Представники Громадської ради при Кіровоградській обласній військовій адміністрації на чолі з Анатолієм Войним теж роблять свій внесок в поповнення.
Особливо хочеться відзначити яскравих представників творчої спільноти нашого краю Юрія Любовича та Павла Босого, які від своїх родин передали найбільше предметів до нашого фондового зібрання. Із колекції пана Юрія на виставці можна побачити «Косівський глечик» (сер.ХХ ст.), пляшка для напоїв «Монах» (1990-і рр.), лампа-годинник-телефон (ІІ пол. ХХ ст.) та жіночі костюми учасниць Муніципального камерного хору. А ще більше цікавих експонатів від непересічного і талановитого Павла Босого, адже водночас він є автором (етюд «В лимонних тонах» (1987) «Пейзаж. Без назви» (1987)) і меценатом – від родини Босих передано через Інну Громко ряд музейних предметів: твори Сергія Шаповалова «Лілії» (1994), Людмили Кривенко «Маки червоні» (2019) та «В ніч на Івана Купала», панно вишите «Юність вітає», телефон дисковий, дерев’яний набір для напоїв, наручні годинники, бісерні вироби та інше. (…)
Також в експозиції широко представлена документально-архівна група. Особливо хочеться зробити акцент на книги, альбоми, каталоги, адже маємо активну співпрацю з Національною спілкою письменників України, проводимо презентації книг в рамках «Літературної вітальні Музею мистецтв», багато презентацій книг виданих саме за рахунок обласного бюджету в рамках Програми розвитку громадянського суспільства, інформаційної політики та книговидання, а ще отримуємо цікаві видання від колег, друзів, партнерів як поштовими відправленнями так і під час відряджень. (…)
Такі виставкові проєкти є особливими. З одного боку – це своєрідна подяка всім митцям і меценатам, які зробили внесок до музейної скарбнички, а з іншого боку – це переконлива ілюстрація результатів нелегкої праці музейної команди без якої цього б не сталося, бо в першу чергу важливі люди і комунікація, вміння вислухати, сформулювати потребу і дякувати. Експозиційні блоки не тільки знайомлять глядача з чудовими творами мистецтва, а й презентують окремий і дуже важливий напрямок роботи музею, що сприяє розумінню специфіки музейної діяльності, адже саме так збагачується державна частина Музейного фонду України.