Експертиза виявила значні порушення в управлінні міським транспортом

За ініціативою громадської організації «Об’єднання ветеранів у Кіровоградській області «Ніхто крім нас» з участю громадської організації «Територія успіху», благодійної організації «Благодійний фонд «Благомир ВС», кіровоградського обласного осередку громадської організації «Стоп корупції», відокремленого підрозділу у Кіровоградській області громадської спілки «Всеукраїнське об’єднання учасників бойових дій та волонтерів АТО» у серпні було ухвалено рішення про проведення громадської експертизи діяльності управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради та створена відповідна експертна група.

До її складу увійшли: голова експертної групи Олег Плохов, повноважний представник ГО «Об’єднання ветеранів у Кіровоградській області «Ніхто крім нас»; члени експертної групи Інга Дудник, виконавча директорка ГО «Територія успіху»; Микола Джоган, голова правління КОО ГО «Стоп корупції»; Генадій Орєшков, голова правління БО БФ «Благомир ВС».

Група дослідила та проаналізувала питання організації маршрутної мережі міста Кропивницького; проведення конкурсів на перевезення пасажирів та укладення договорів; контроль та диспетчеризацію роботи перевізників на маршрутах загального користування; встановлення тарифів на перевезення одного пасажира автомобільним та електротранспортом у місті Кропивницький; планування та витрачання коштів міського бюджету головним розпорядником бюджетних коштів – управлінням транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради; виконання функцій органу управління КП «Електротранс»; дотримання головним розпорядником бюджетних коштів норм Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами при виділенні коштів з місцевого бюджету суб’єктам господарювання.

Відповідно до приписів Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, строк проведення такої експертизи складає три місяці і його перебіг розпочинається з моменту видачі розпорядження міським головою. 1 вересня 2021року Кропивницький міський голова видав Розпорядження за N 158 «Про сприяння проведенню громадської експертизи діяльності управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради». Нині експертиза завершена.

Члени експертної комісії ознайомились з кількома десятками документів, але управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради не надало для аналізу результати останнього обстеження пасажиропотоків у місті Кропивницькому. Зі слів начальника управління такі результати взагалі відсутні в управлінні. Плани обстеження пасажиропотоків на міських автобусних маршрутах за період з 2018 по 2020 роки та 9 місяців 2021 року також відсутні в управлінні, його посадові особи фактично самоусунулися від належної організації мережі громадського транспорту та дорожньої інфраструктури, що може призвести (або вже призводить) до збільшення енергоємністі та витратності пасажироперевезень.

Відсутність чіткої визначеності в Умовах проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування міста Кропивницького норми передбаченої частиною 3 статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» могло негативно вплинути на можливість перевізників-претендентів заходити з інвестиційними проєктами на етапі проведення конкурсу. Відсутність у договорах чітко прописаного механізму їх розірвання шляхом односторонньої відмови від договору практично зводить нанівець увесь сенс контролю з боку управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради за належною якістю послуг з перевезення пасажирів у місті, унеможливлює оперативне реагування та заміну недобросовісного перевізника на маршрутах. Відповідно до інформаці, наданої управлінням розвитку транспорту та зв’язку Кіровоградської міської ради, вимогу договорів щодо обладнання транспорту засобами gps-моніторингу виконали у повному обсязі комунальне підприємство «Елекстротранс», частково (не на всіх транспортних засобах) КТ «Автолегіон-Варванської Ю.В», ПП «Паритет Сервіс», ПП «АвтобазКіровоград», ТОВ «Кіровоград Євро Транс», ФОП Кобченко. Взагалі не виконали цієї норми ПП «Олікс» та ПП «УкрАвтоІнвест». До цього часу таке ігнорування умов договорів перевізниками управління розвитку транспорту та звязку Кіровоградської міської ради залишає поза увагою.

Експертиза зробила висновок, що посадові особи управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради фактично самоусунулися від покладеної на них функції контролю за виконанням перевізниками обов’язків за укладеними договорами на регулярні перевезення пасажирів в м. Кропивницькому. Посилання начальника управління на рішення Кабміну, яким введена заборона на проведення перевірок суб’єктів господарювання у зв’язку з карантинними обмеженнями нікчемні, бо управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради не є органом державного нагляду (контролю) і має здійснювати виключно перевірки дотримання перевізниками виконання договірних умов, а не державний нагляд у сфері господарської діяльності.

У діях посадових осіб є всі ознаки службової недбалості, що призводить до спотворення конкуренції на ринку пасажирських перевезень автомобільним транспортом у місті Кропивницькому шляхом вчинення антиконкурентних узгоджених дій, у розумінні Закону України «Про захист економічної конкуренції». Алгоритм, який повинен мотивувати перевізників на надання якісних послуг, дотримуватися умов договорів та створювати конкурентне середовище у місті Кропивницький не спрацьовує. Не вивчаються в повному обсязі економічні показники, які впливають на формування тарифу. Це призвело або може призвести до встановлення виконавчим комітетом Кропивницької міської ради завищених тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті.

За матеріалами експертної перевірки


Надрукувати   E-mail