Ми платимо за інерцію бізнесу та за невимогливість влади

Чому зросли ціни за проїзд? Ну, зрозуміло – чому, – останнім часом різко подорожчали енергоносії, зросли витрати на оплату праці, триває відчутна інфляція. Це все правильно, і з цими причинами можна згодитись. Подорожчання проїзду у тролейбусах і у комунальних автобусах на одну гривню цілком можна пояснити цими обставинами. Але маршрутники підняли ціну майже у півтора рази!

Начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради Віктор Житник пояснив це так:

– На початку року маршрутки заправляли газом по 14 гривень. Ця ціна була закладена і в тариф. Сьогодні газ коштує вже 42 грн. Здорожчання відбулось утричі. А оскільки питома вага тарифу – це паливо-мастильні матеріали, виникає необхідність адекватного підвищення вартості послуги з перевезень.

Справді, довгий час автогаз коштував набагато дешевше, ніж бензин чи дизпаливо. Ясна річ, дуже багато авто переобладнані під дешевше пальне. Але середня ціна на автогаз наприкінці минулого тижня – 19,08.

– Та це не той газ, – пояснили знаючі люди. – На такому їздять легковки, а вантажний транспорт використовує метан, ціна на який справді зросла утричі через неймовірне підвищення світових цін на голубе пальне.

Виходить, навіть звичайний бензин сьогодні мало не удвічі дешевший, ніж цей супердорогий газ! Цікаво, що за даними ЗМІ, у Західній Європі ціна на це паливо для автомобілів виросла не настільки суттєво. Річ у тому, що там широко використовують біогаз.Чому ж наші маршрутки не їздять на ньому чи хоча б на бензині?

Голова обласної асоціації перевізників Дмитро Вінницький каже:

– Ми зараз вивчаємо питання переобладнання маршруток під роботу на іншому виді палива, але на це потрібен час. Адже машина має пройти обов’язкову сертифікацію, яку виконують тільки в Києві.

Дозвольте, але газ почав дорожчати не сьогодні і не вчора. Цей процес триває уже мало не пів року! То хіба професіонали, які працюють у цій галузі, досі не розуміли, що слід змінювати підходи? Адже йдеться про малий бізнес, який мав би дуже гнучко реагувати на виклики ринку. Та, виходить, цей бізнес заробляв скільки міг, а коли прикрутило, не знає іншого виходу, як витягати оборотні кошти для себе з наших кишень!

Є тут і вина міської влади, яка жорстко не висуває вимог до перевізників, а ті не поспішають ні оновлювати автопарк, ні встановлювати GPS, ні дотримуватись чіткого графіку руху. Якщо наші перевізники не хочуть чи не можуть дотримуватись цих елементарних вимог, можливо, запросити фірми з інших міст, які готові працювати на іншому, сучасному, рівні?

Під час засідання, де затверджувались нові тарифи, міський голова Андрій Райкович поставив жорстку вимогу – перевізники мають чітко дотримуватись умов договорів: найперше працювати за затвердженими графіками, справно виконувати рейси у вечірні часи та обов’язково братися за оновлення автопарку, протягом року довести до нормального технічного стану всі маршрутки. А хто не виконає умови міської ради, залишиться без рейсів.

Правильна вимога, жаль лиш, що дуже запізніла.

Світлана Орел


Надрукувати   E-mail