Мала за честь представляти творчий доробок української композиторки Людмили Коханської-Федорової, а саме прем'єру в Кропивницькому її "Зошиту подорожей" №2 для бандури, у виконанні креативної, амбітної й дуже харизматичної молодої виконавиці з багатьма регаліями Вікторії Задорожної.
Музика циклу вразила й черговий раз переформатувала думку на користь бандури як сучасного європейського інструменту, на якому майстерний і технічно підготовлений виконавець, а саме до таких заповзятливих, наполегливих і вправних належить пані Віта-Вікторія, зможе реалізувати будь-які музичні ідеї. Стилістика неоімпресіонізму, укладена в образи, філософію й символи доби Дебюсі й Равеля, дозволили композиторці й виконавиці донести до публіки водночас дух паризьких принад – літнього нічного вітру, бамбукового лісу, гірських озер. З іншого боку, відлуння епохи виявилося в захопленості японською культурою, азійським колоритом й передалося в мерехтливому сяйві ультрамайстерних тривимірних звукопластів, імітуючих пагоди.
Перед слухачем розгорнулося дійство нової мегасучасної бандури – з розмаїттям дрібної техніки, рівноправ'ям всіх регістрових ланок, зі звуковеденням кожної фрази і значущістю в ній кожної ноти. Можна впевнено константувати, що обидва "Зошити подорожей" Людмили Коханської здійснили кардинальний ривок від інструментальної бандури з репертуаром, перекладеним з інших інструментів, до оригінальних, орієнтованих на світовий музичний простір контекстів.
У тандемі Вчитель-Учень (Людмила Коханська – Віта-Вікторія Задорожна) зірки поєдналися. В особі учениці композиторки ми побачили перед собою свідому виконавицю, яка повністю змогла реалізувати авторський задум. І представила виконавську інтерпретацію циклу в кращих традиціях світового мистецтва.
Марина Долгіх
Світлини Івана Орєшкова